LDB Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Jag håller på med en låt där jag vill använda orden från ett tal av Haile Selassie. Min engelska är inte så bra och jag låter definitivt inte som den etiopiske kejsaren... Finns det någon här ute med skön brytning som skulle ha lust att spela in den texten för mig? Jag tänker processa ljudfilen sedan, klippa om och lägga några effekter så det behöver inte vara jätteperfekt...
Mannex Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Ingen kan låta som H.I.M. inte lönt att försöka ens. Du kan hitta brusiga originalinspelningar, använd dem vettja.
hegobald Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Jösses.. Du frågar som sagt om nån kan låta som gud...🙂 Men om det är Sellasies ord så må det ju räcka med att man citerar honom med en neutral men mörk stämma (lite reverb i bakgrunden (this i god speaking typ.)).. Det må ju vara ordens betydelse som är viktiga och inte att det röstmässigt ska vara likt Sellasie.. Eller.. Så får jag för mig i mitt halvtomma huvud i alla fall
Mannex Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Men om det är Sellasies ord så må det ju räcka med att man citerar honom med en neutral men mörk stämma (lite reverb i bakgrunden (this i god speaking typ.)) fast samtidigt hade han en nästan pipig, ganska gäll röst. nä jag röstar fortfarande på originalinspelningar 🙂
LDB Postat 21 maj 2005 Trådstartare Postat 21 maj 2005 jag har hittat en del originalinspelningar men antingen är de på etiopianska eller så är VÄLDIGT religiösa! det är mer orden jag vill åt men ändå ska det vara lite stämninglikt. det är det att om jag läser talet på engelska med min fransk brytning är det väldigt kört!!!
LDB Postat 22 maj 2005 Trådstartare Postat 22 maj 2005 Danny Cort fixade en väldigt schysst inspelning av Selassies tal med bra brytning o glöd. 😏 Perfekt! Nu ska jag "bara" få ihop låten! Tack Danny!!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 22 maj 2005 Postat 22 maj 2005 Danny Cort fixade en väldigt schysst inspelning av Selassies tal med bra brytning o glöd. 🙂 Perfekt!Nu ska jag "bara" få ihop låten! Tack Danny!! Danny duz it! Ser fram emot att höra låten sen... Det var verkligen roligt & utmanande att göra detta. Next!!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.