wicked_s Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 LÅTNAMN: Fire within ARTIST/GRUPP: Cromonic GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 3:17 KOMPOSITÖR: Patrik von Porat PRODUCENT: Patrik von Porat EV. MEDVERKANDE: Patrik von Porat, Pasi Humppi, Bo Pettersson, Tomas Wäppling, Ronny Milianowicz. INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.6 megabyte STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Första låten på våran promo, Rebirth. Låten är mixad, mastrad etc.
Stolle Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Inte helt obegåvat. Duktiga musiker och skönt driv i låten. Jag skulle gärna ha sett att det var ännu mer originellt. Jag gillar det, men jag känner inte att jag blir eld och lågor. Jag personligen hade nog gillat om ni tog ut svängarna ännu mer. Hårdare, softare och mer proggigt. Det blev en fyra från mig. Låter lovande.
djonas Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 (redigerat) Bra låt och grymt lirat men tyvärr så är väl detta inte något nyskapande direkt. Jag tror att om man hade frågat vem som helst på stan med lite metalkunskap om vem de trodde att artisten var så hade nog de flesta svarat "Yngwie med band"....vilket i och för sig är en komplimang till er musikalitet. 🙂 Tror dock att ni hade vunnit fler röster på att vara lite mer originella men det är ju bara vad jag tycker. 🙂 Ljudbilden är fet, inget att klaga på där tycker jag. Bra produktion helt enkelt. 😄 Det blir en 4:a här oxå. Mvh / djonas Redigerat 19 maj 2005 av djonas
wicked_s Postat 19 maj 2005 Trådstartare Postat 19 maj 2005 Kul att ni tyckte om det! Lustigt att ni nämner att ni gärna hade velat ha det ännu mer orginellt, proggigt... för det är just åt det hållet som de nyare låtarna drar åt, ska posta några klipp därifrån sen också. Men kom gärna med mer kritik till denna låten först. Djonas, du får en guldstjärna i din bok för "Yngwie med band", hehe 😉
Vallhagen Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Vad säger man? Värdsklass. Det här kan man ju inte bedöma på demobasis, utan det blir till att relatera till skivsamlingen. ...och då blir det svårt faktiskt. När jag köper skivor så söker jag oftast det säregna (Mike Patton, Devin Townsend, Kings X, System of a down ... ja du hajjar), om nu inte artisten inom "standardgebitet" är liksom allra bäst i världen (inom min alldeles egna subjektivsura smak då...). Och min alldeles egna smak säger att din sångare inte riktigt rasar ner i magen på mig (jag tror jag nämnde det i nån tidigare tråd, när du visade hemsidan). Men bli nu inte ledsen för det; det är rätt många sångare bland kändisar som jag ogillar ... Annars kan jag inte dela ut nånting konstruktivt... så det är väl komplett; världsklass som sagt;) Outrosolot är bäst! tjing Bengan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.