MarcusRombo (oregistrerad) Postat 22 maj 2005 Postat 22 maj 2005 Tidy TraxInsomnia Trax Label/e-store Bangingtunes e-store Musicisthedrug Tror någon behöver gå in och definiera "nätlabel" här... 😛 Jag fick också en känsla av att det var nödvändigt 😛 Det är nog bara något litet missförstånd. 🙂
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Finns det inga mer metal-inriktade nätbolag? Det gör det säkert. Kolla på: ROWOLO, vetja. det som är synd är att allt som inte är noise/dans/house etc blablabla slås ihop under samlingsnamnet "ROCK/ACUSTIC" . Med deras indelning är du, jag och Hackeman i samma genre 🙂 svåröverskådligt enligt mig. En annan lista är: Phlow.de och där finns genren rock med. Lite sorgligt utbud, bara.
patrik Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Thinner / Autoplate [Elektroniskt] ^ gjorde faktiskt ett släpp där på när det fortfarande var en renodlad tracker grupp. Läser man deras nostalgia sida så står jag omnämd 🙂
PunkMackan (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Om jag fattat begreppet "nätbolag" (internetbaserade skivbolag) rätt kan jag droppa följande länkar: www.stellarartist.com-Alla genres www.sleepingdogrecords.com/-Blues www.artistled.com/-Klassiskt www.poptones.co.uk-Pop
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 (redigerat) Om jag fattat begreppet "nätbolag" (internetbaserade skivbolag) rätt kan jag droppa följande länkar: Om Netlabel säger Wikipedia: A netlabel, also called online label, web label or mp3 label, distributes its music in digital audio formats (mainly MP3 or Ogg) online. Netlabels often work like traditional record labels to produce and promote music projects (such as albums or compilations). Most employ guerrilla marketing to promote their work. Few netlabels earn money for participants. The primary difference between netlabels and record labels is that netlabels emphasize free downloads, as opposed to physical publishing (CD, vinyl or DVD). Often, the music is released under licenses that encourage sharing, such as the Creative Commons Licenses. Artists typically retain the copyright. Fortsätt droppa netlabels i tråden, jag uppdaterar första inlägget. Och är fortfarande nyfiken på pop-labels på nätet. Om någon vet? Redigerat 24 maj 2005 av maxmaxmax
Lindeberg Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Den här katalogen är bra som komplement. Några andra kataloger eller listor över nätbolag känner jag inte till. Alla kataloghits på Bevlar kommer från Phlow eller Numia, för övrigt.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Du kan ju leta i katalogen? Bokmärkt!
ios (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Här har ni två till! www.epsilonlab.com www.stadtgruenlabel.net
tordA Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 getmemusic.com kanske kan räknas som... jag har ett gäng adresser på vår webplats (under "Links" av alla ställen :-) 😉
hegobald Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Joho.. Å så har gamla hederliga http://www.mp3.com återuppstått åxå. Har inte hunnit kolla in allt ännu men ser snarligt ut som det koncept som var tidigare på den gamla goda tiden. En blandning av etablerade signade artister och nya oupptäckta förmågor. Det jag gillade med gamla mp3.com var att man kunde välja genre, land, ort etc för att hitta band och musiker/musk från tammetusan vart som helst. Ska se om det funkar ännu.. en kul grej är att mitt gamla username verkar aktivt ännu 😳
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Den här katalogen är bra som komplement. Tack, sherlock! Det tråkiga är att det inte finns någon genréindelning. Men har man fru fortuna med sig kanske man kan hitta ett eller två popbolag bland alla 10000 noise/electronicalabels. 😳
Lindeberg Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Vad var det för fel på den förra då, med genreindelning? Det fanns ju ett bolag på "POP" och ett på "pop" - och 73 under electronica! 😳
Håkan Ekberg Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Om jag inte missuppfattat något så kanske detta är av intresse Internet Archive Håkan
blouis Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Två svenska med riktigt riktigt bra musik, kanske inte renodlade nätbolag men ändå: komplott -EAM kanske man kan säga? Häpna -också elektroakustiskt, men lite popigare. På båda siterna finns mkt musik att hämta hem.
Cloudsurfer Postat 3 juni 2005 Postat 3 juni 2005 Tidy Trax kommer med genrer som trance, hardtrance hardhouse, uk hardhouse. InsomniaTrax är enbart UK Hardhouse. sen Bangingtunes och Musicisthedrug är bara nätbutiker ursäkta mig
milton Postat 9 juni 2005 Postat 9 juni 2005 pay per bag fins det något som heter..... och ligger på denna adress.
Lindeberg Postat 9 juni 2005 Postat 9 juni 2005 Tidy Trax kommer med genrer som trance, hardtrance hardhouse, uk hardhouse. Tidy är grymma, men dom är ett vanligt skivbolag. En nätlabel släpper bara musik i digitalt format - gratis! (Skamlös promo: snart kommer Cryos nya på Bevlar, med remix av bl a Tidy-kompisen Max Alien!
Hwagang Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 ...bra tråd MAX3. Har nån testat att regga sej på mp3.com? -jag kollade om det fanns någon "artist-signup" av den gamla sorten, men hittade ingenting. Är verkligen sajten som den var förut?
Sushi Brother Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 OK, det finns en löjligt lång lista över nätbolag med möjlighet att filtrera efter genre: http://www.topfree40.org/ Annars kan jag rekomendera: http://www.monotonik.com/ - IDM, Electronica, Ambient...
zagor Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 ni har alla missat sverige största musik community... mycket bra musik, från electro till heavy metal www.upsweden.com under promo finns det att ladda ner 4 promoplattor: remix electronica pop rock hip hop/ r´n´b och om ni loggar i forumet finns det ännu mera
Lindeberg Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 ni har alla missat sverige största musik community... mycket bra musik, från electro till heavy metal Communities är väl bra, men nu handlade det alltså om nätbolag. Passar på att nämna en ny favorit: Subnatura
zagor Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 you´re right, nätbolag... men : "Jag tycker det skulle vara intressant att känna till vilka nätbolag som finns där ute, och inom vilka genres. Min erfarenhet är att de är svåra att hitta, och det är synd. För vem vill inte slörpa i sig grym & gratis musik?" då spelar det väl ingen roll vad sidan kallas för...
sisältää Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 (redigerat) http://www.gnashed.tk - svensk nätlabel som brukade släppa mycket noise och chipmusik men öppnat upp och börjat ge ut diverse elektroniskt som inte är house. Redigerat 2 september 2005 av sisältää
Lindeberg Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 och börjat ge ut diverse elektroniskt som inte är house. Nätbolagen som sysslar med house är ju ganska få, till skillnad från experimentell/tysk/bitcrush/svår-facket. För att inte tala om rock. När får vi se ordentliga nätbolag inriktade på gitarrbaserad musik?
trancer Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 Somatic Sense ruskigt bra musik där ja /Perrra
sisältää Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 och börjat ge ut diverse elektroniskt som inte är house. Nätbolagen som sysslar med house är ju ganska få, till skillnad från experimentell/tysk/bitcrush/svår-facket. För att inte tala om rock. När får vi se ordentliga nätbolag inriktade på gitarrbaserad musik? Jag vet att det är så men gnashed släpper ändå inte house. 😄 Gitarrbaserad nätlabel finner vi i http://www.laconiarecords.com som kommer att dra igång sin verksamhet under hösten.
mancan Postat 17 september 2005 Postat 17 september 2005 Tjena... Nätbolag.... Varför inte fixa ett eget bolag på nätet och distrubiera och sälj din musik själv....? Mancan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.