Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har försökt att installera "Evolution Sound Studio" som jag har på originalskiva. Programmet är bra därför att direkt enkelt kan arrangera låtar direkt med "autokomp", precis som man kan göra med nästan vilken keyboard som helst.

Problemet är att den vägrar att starta på den ena datorn (efter att programmet är installerat) (som innehåller XP + SP1).

"Kan inte köra 16-bitars program" är dialogrutan som dyker upp.

På andra datorn utan någon uppdatering alls fungerar den klockrent. Varför?

Eller rättare sagt? Vilken av uppdateringarna i Windows update är det som "stör ut" programmet. Eller är det rättigheterna att köra 16-bitars program som är felaktigt inställda?

EDIT: Den andra datorn har också XP installerat

Redigerat av Nossloh
Annons
Postat (redigerat)

jo, men i xp så ska du ju kunna klicka på egenskaperna för programfilen eller dess genväg eller något, och ange att du vill köra det som 16-bitars. kommer inte ihåg exakt, men det ska gå att lösa. typ, välja kompabilitetsläge för win 98 eller något.

Redigerat av Itzhak
Postat

Tack för hjälpen, men problemet gick inte att lösa på ett smidigt sätt.

Får antingligen installera om datorn, om jag ska få det att funka.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.