Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter på ett 6.4 och Digirack 002 som köptes i december 2004. Vill uppgradera till 6.9 men för det måste jag ha 6.7. Har läst nån info på digidesign.com innan om hur man går tillväga för att gå från 6.4 till 6.7 men nu hittar jag inte det längre.Det var något om att man måste ha ett kvitto från butiken eller dylikt. På Musikbörsen visste de inte hur det skulle gå till och de har försökt kontata Digidesign ett tag utan resultat.....

Nån som sitter på info? Är uppgraderingen gratis för mig och hur går man tillväga smidigast ?

Mattias

Annons
Postat

Uppgraderingarna kostar pengar. Enklast är att kontakta den butik där Du köpte grejorna. Jag gjorde så och fick med mig ett par mysiga skivor hem.

Joacim Thenander (oregistrerad)
Postat
Sitter på ett 6.4 och Digirack 002 som köptes i december 2004. Vill uppgradera till 6.9 men för det måste jag ha 6.7. Har läst nån info på digidesign.com innan om hur man går tillväga för att gå från 6.4 till 6.7 men nu hittar jag inte det längre.Det var något om att man måste ha ett kvitto från butiken eller dylikt. På Musikbörsen visste de inte hur det skulle gå till och de har försökt kontata Digidesign ett tag utan resultat.....

Nån som sitter på info? Är uppgraderingen gratis för mig och hur går man tillväga smidigast ?

Mattias

Om du köpte din Digi002Rack efter den 25 september 2004, har du rätt till version 6.7 gratis.

Dock måste du fylla i en sk "Pro Tools LE 6.7 Update Request Form" som du sedan skickar till Digidesign i USA. Du kommer då kostnadsfritt få hem en CD med version 6.7 i brevlådan.

Klicka här!

I länken ovan finns information om hur du går tillväga.

/Joacim Thenander

Postat

Måste faktiskt säga att jag är lite besviken på digidesign eftersom jag köpte min 002r i juni och inte ens får en enda gratisuppgradering trots jag haft grejerna såpass kort tid innan uppgraderingen kom.

Varför inte köra med ett års uppgraderingsgaranti som tex. waves använder sig av?

Postat

Tack joacim

Det var den sidan jag sett innan men jag kunde inte hitta den igen på Digidesigns hemsida..... som att leta efter en nål i......

trist bara att det skall behöva ta ett par veckor för att få en uppgradering

Postat
Måste faktiskt säga att jag är lite besviken på digidesign eftersom jag köpte min 002r i juni och inte ens får en enda gratisuppgradering trots jag haft grejerna såpass kort tid innan uppgraderingen kom.

Varför inte köra med ett års uppgraderingsgaranti som tex. waves använder sig av?

Jag fick intrycket om att man fick alla uppdateringar första året gratis. Men tydligen inte. Jag tycker att det är ganska fult av digi.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.