Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skapar trance... Lite epic sådär kanske..

Sen är det här att jag har en skön demo som är helt klar att skicka...men var?!

Helt förbryllad... Vet inga artister som gör liknande musik som mig så jag har ingen att "jämnföra" med.. aja..

Sen, vet inte om det var rätt att posta denna frågar här men men..

tacksam om ni har några tips på bolag eller så...

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Det måste ju finnas någon som gör musik som liknar din 😆 Kolla runt lite, du känner ingen trance dj? Vad lyssnar du själv på för trance? Checka lite på vilka etiketter dina favorit producenter släpper sina grejer!

Peace

Postat

Tja.. Du har ju gjort som det flesta i genren och lagt ut låtarna på ett populärt ställe, jag tänkte på www.Acidplanet.com/lunatik . Sen kan du ju ta och kolla in Dumb Dans ställe http://www.bevlarmusic.com/ Så gör han.. Och många många fler i din genre.

Det är nog bara att hoppas på att du blir upptäkt och att din musik gillas.. och framförallt spela. Ta och prångla ut en del gratis-cd till DJs på diverse lokala klubbar... Det kan ju funka. 😆

Lycka till!

Postat
Sen är det här att jag har en skön demo som är helt klar att skicka...men var?!

Helt förbryllad... Vet inga artister som gör liknande musik som mig så jag har ingen att "jämnföra" med.. aja..

Studio forum är den bästa platsen för att snabbt få kommentarer om din musik. 😆

Men att få något skivbolag intresserat är ju helt annat. Nu för tiden är det ofta så att skivbolag har inte resurser för trance musik som inte säljs så mycket. Och det är mer än överraskande att höra att du vet inga artister som gör liknande musik som du. Titta på några skivor, vem har producerat dom, t.ex... Om din musik är inte liknande som vad andra gör, kan det väl vara det på positivt sett. Lycka till!

Postat

Tjo! Vad ska du med skivbolag till? Om du orkar, så kan du ju alltid ge ut den själv å skaffa distributionskontrakt 😆

Tjing!

Postat
Tjo! Vad ska du med skivbolag till? Om du orkar, så kan du ju alltid ge ut den själv å skaffa distributionskontrakt 😆

Tjing!

Helt rätt! Det krävs lite jobb, och en hel del pengar, men det är nog värt det 😉 Fast steg 1 är ju fortfarande att få bra golv-respons på grejerna.

Postat

Jo.. Jag lyssnar själv inte på trance alls... det är det som är det roliga med mig.. jag lyssnar inte på någon form av elektronisk musik.. Lyssnar mest på hårdrock och punk sådär... så jag har ingen aning om någon som gör liknande musik som mig... Men jag älskar verkligen att skapa musik.. specielt trance då för det kan verkligen nå djupt i många människor... sen de här med klubbar och så..jag bor i kristanstad... här är ju inte en ändå natt klubb så vitt jag vet.. 😆

men men..

tack för alla svar förresten...

Postat

Tidy Trax kanske är intresserade, Det är iofs ett nätbaserat hard dance label men jag skulle göra ett försök. Vet dock att jag själv inte platsar där men gör du ett försök

Postat
Tidy Trax kanske är intresserade, Det är iofs ett nätbaserat hard dance label men jag skulle göra ett försök. Vet dock att jag själv inte platsar där men gör du ett försök

tackar för de...skall kollas upp..

peace...

Postat

Är Tidy nätbaserade? Det har dom väl inte varit förut? 😛

Postat

nån adress dit?!

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Om det nu inte finns någon nattklubb i dina trakter, kanske det är läge att öppna en morgonklubb? "Go morron, Go mooooron...."

😛

:musik

Postat
Om det nu inte finns någon nattklubb i dina trakter, kanske det är läge att öppna en morgonklubb? "Go morron, Go mooooron...."

😛

:musik

det hade vatt fint de,,, ;p

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.