Lunatik Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 Körde typ msconfig en gång i veckan innan... för att stänga av massa autostart och sånt trams..." Start/Kör/ " Men nu häromdagen så kom det upp en ruta som där stod typ kommandot kunde inte slutföras och bla bla bla.. sen nu kan jag inte de 😆 ... fattar fasiken inte vad som hänt... help me out here... ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joonas Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 Men nu häromdagen så kom det upp en ruta som där stod typ kommandot kunde inte slutföras och bla bla bla.. När kom rutan upp? Då du ska köra msconfig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 Kanske kan testa den här.. (du får dock läsa om / viruschecka / ta eget ansvar om din grannes hus brinner ner pga denna) 😆 http://www.perfectdrivers.com/howto/msconfig.html Eller så prova extracta en ny kopia från OS-install CD:n. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tony Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 min msconfig "försvann" oxå för ett tag sen .. eller flyttades utan att jag visste det .. så det funkar inte för mig att köra "kör/msconfig" .. däremot letade jag upp filen "msconfig.exe" och startar det direkt från filen och då funkar det .. fast kanske inte detta fel du har .... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lunatik Postat 18 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 18 maj 2005 Men nu häromdagen så kom det upp en ruta som där stod typ kommandot kunde inte slutföras och bla bla bla.. När kom rutan upp? Då du ska köra msconfig? mmm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lunatik Postat 18 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 18 maj 2005 min msconfig "försvann" oxå för ett tag sen .. eller flyttades utan att jag visste det .. så det funkar inte för mig att köra "kör/msconfig" .. däremot letade jag upp filen "msconfig.exe" och startar det direkt från filen och då funkar det .. fast kanske inte detta fel du har .... hmm...får väl ta och söka upp filen... tack.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bolt Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 det sämsta sättet är att ändra i msconfig men måste man det så glöm inte att ändra samma tjänser som processer du inte startar. Det bästa sättet är att ändra i de program som autostartas så det inte gör det... då blir hela systemet stabilare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 18 maj 2005 Dela Postat 18 maj 2005 Det bästa sättet är att ändra i de program som autostartas så det inte gör det... då blir hela systemet stabilare Men hur får man t.ex. Quicktime, Realplayer och Winamp att inte köra igång automagiskt? Letade som en tok i inställningarna bara för att bli av med de där satans ikonerna nere till höger (och jag hittade det till slut), men inget om att inte köra igång av sig självt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lunatik Postat 18 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 18 maj 2005 Det bästa sättet är att ändra i de program som autostartas så det inte gör det... då blir hela systemet stabilare Men hur får man t.ex. Quicktime, Realplayer och Winamp att inte köra igång automagiskt? precis...de e sånt jag stör mig på... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 19 maj 2005 Dela Postat 19 maj 2005 Ge tusan i QuickTime och RealPlayer.. Bara dynga.. Ladda hem http://www.free-codecs.com/download/QuickT...Alternative.htm Och http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm i stället så slipper ni eländet. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 19 maj 2005 Dela Postat 19 maj 2005 (redigerat) Men hur får man t.ex. Quicktime, Realplayer och Winamp att inte köra igång automagiskt? Precis. 1. Plocka bort autostart-inställningen i programmen. 2. Plocka bort programmen ur Autostart med hjälp av msconfig, eller om du är händig på Windows, i regedit så blir det bättre! Ni som inte får igång msconfig, kan ju också prova regedit.exe istället. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run och HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Redigerat 19 maj 2005 av vectro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.