Jump to content
Annons

MSConfig

Lunatik

Recommended Posts

Körde typ msconfig en gång i veckan innan... för att stänga av massa autostart och sånt trams..." Start/Kör/ "

Men nu häromdagen så kom det upp en ruta som där stod typ kommandot kunde inte slutföras och bla bla bla.. sen nu kan jag inte de 😆 ... fattar fasiken inte vad som hänt... help me out here... ^^

Dela på andra sajter

Annons

min msconfig "försvann" oxå för ett tag sen .. eller flyttades utan att jag visste det .. så det funkar inte för mig att köra "kör/msconfig" .. däremot letade jag upp filen "msconfig.exe" och startar det direkt från filen och då funkar det ..

fast kanske inte detta fel du har ....

Dela på andra sajter

min msconfig "försvann" oxå för ett tag sen .. eller flyttades utan att jag visste det .. så det funkar inte för mig att köra "kör/msconfig" .. däremot letade jag upp filen "msconfig.exe" och startar det direkt från filen och då funkar det ..

fast kanske inte detta fel du har ....

hmm...får väl ta och söka upp filen...

tack..

Dela på andra sajter

det sämsta sättet är att ändra i msconfig men måste man det så glöm inte att ändra samma tjänser som processer du inte startar.

Det bästa sättet är att ändra i de program som autostartas så det inte gör det... då blir hela systemet stabilare

Dela på andra sajter

Det bästa sättet är att ändra i de program som autostartas så det inte gör det... då blir hela systemet stabilare

Men hur får man t.ex. Quicktime, Realplayer och Winamp att inte köra igång automagiskt?

Letade som en tok i inställningarna bara för att bli av med de där satans ikonerna nere till höger (och jag hittade det till slut), men inget om att inte köra igång av sig självt...

Dela på andra sajter

Men hur får man t.ex. Quicktime, Realplayer och Winamp att inte köra igång automagiskt?

precis...de e sånt jag stör mig på...

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Precis.

1. Plocka bort autostart-inställningen i programmen.

2. Plocka bort programmen ur Autostart med hjälp av msconfig, eller om du är händig på Windows, i regedit så blir det bättre!

Ni som inte får igång msconfig, kan ju också prova regedit.exe istället.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

och

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Redigerat av vectro
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.