Riff Postat 18 maj 2005 Postat 18 maj 2005 Behöver snabba tips på GRATIS vst trummor som har tunga realistiska hängpukor. Det är bara hängpukorna jag är ute efter.
joachime Postat 20 maj 2005 Postat 20 maj 2005 Inte en enda? Jag är mäkta besviken på er. Det behöver du inte vara. Jag tror faktiskt det enkla svaret är att det är ont om gratis trumsamplingar av bra kvalitet. Speciellt om dom ska följa med ett VSTi (eller fattade jag dig rätt?). Men jag minns att det har diskuterats gratis trumsamplingar tidigare här på forumet. Använd sökfunktionen!
Jocke Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Japp! Nu hittade jag äntligen. Natural Studio torde vara intressant. Dom är tydligen populära.
Riff Postat 21 maj 2005 Trådstartare Postat 21 maj 2005 Hmm tack för länken men tyckte pukorna lät svaga och mesiga. Ska kanske tok o köpa det däringa Drumkit From Hell istället.
Jocke Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Bra idé. DFH Superior är suveränt. BFD XL är nog lika bra också. Dessutom kan man tydligen köra DFH Superior genom BFD XL om man vill ha riiiktigt mycket trumsamplingar. Typ 65-70 gb eller vad det blir... 😉
ViktorDenStore Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Hmm tack för länken men tyckte pukorna lät svaga och mesiga. Ska kanske tok o köpa det däringa Drumkit From Hell istället. Jo, ingen gratis synt kan väl ersätta BFD eller DFH, men om du mixar lite kanske du kan få de där gratis pukorna att låta riktig hyggligt. 😛 Beror på hur rik du känner dig 😉
algifari Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Japp! Nu hittade jag äntligen.Natural Studio torde vara intressant. Dom är tydligen populära. Det verkar inte vara VST utan Soundfont. Annars lät det riktigt bra.
Cloudsurfer Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 vet inte om det är gratis men en som jag hört är skitbra är 'drumkit from hell'
Linus Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Jo, ingen gratis synt kan väl ersätta BFD eller DFH, men om du mixar lite kanske du kan få de där gratis pukorna att låta riktig hyggligt. Word!
Cloudsurfer Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Jo, ingen gratis synt kan väl ersätta BFD eller DFH, men om du mixar lite kanske du kan få de där gratis pukorna att låta riktig hyggligt. Word! Ah glömde läsa där uppe, ser nu att drumkit from hell redan är med där. sorry peeps
Fredrika Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 (redigerat) Jamen hihi det var ju ett himla hopp från gratispukor till Drumkit From Hell. Jag har läst om dem i Studio och de är ju inte billiga precis. Ska du ändå köpa pukor kan jag tipsa om några jag har fått prova. De heter Dan Dean True Strike och är orkesterpukor. Där kan man tala om bra ljud! 24 bitar som det heter och med mekaniska biljud om man vill mm. Wow, alltså! 😉 ändring: stavfel Redigerat 18 juni 2005 av Fredrika
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.