Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Behöver snabba tips på GRATIS vst trummor som har tunga realistiska hängpukor. Det är bara hängpukorna jag är ute efter.

Annons
Postat
Inte en enda? Jag är mäkta besviken på er.

Det behöver du inte vara. Jag tror faktiskt det enkla svaret är att det är ont om gratis trumsamplingar av bra kvalitet. Speciellt om dom ska följa med ett VSTi (eller fattade jag dig rätt?).

Men jag minns att det har diskuterats gratis trumsamplingar tidigare här på forumet. Använd sökfunktionen!

Postat

Hmm tack för länken men tyckte pukorna lät svaga och mesiga. Ska kanske tok o köpa det däringa Drumkit From Hell istället.

Postat

Bra idé.

DFH Superior är suveränt. BFD XL är nog lika bra också. Dessutom kan man tydligen köra DFH Superior genom BFD XL om man vill ha riiiktigt mycket trumsamplingar. Typ 65-70 gb eller vad det blir... 😉

Postat
Hmm tack för länken men tyckte pukorna lät svaga och mesiga. Ska kanske tok o köpa det däringa Drumkit From Hell istället.

Jo, ingen gratis synt kan väl ersätta BFD eller DFH, men om du mixar lite kanske du kan få de där gratis pukorna att låta riktig hyggligt. 😛 Beror på hur rik du känner dig 😉

• 4 veckor senare...
Postat
Jo, ingen gratis synt kan väl ersätta BFD eller DFH, men om du mixar lite kanske du kan få de där gratis pukorna att låta riktig hyggligt.

Word!

Postat
Jo, ingen gratis synt kan väl ersätta BFD eller DFH, men om du mixar lite kanske du kan få de där gratis pukorna att låta riktig hyggligt.

Word!

Ah glömde läsa där uppe, ser nu att drumkit from hell redan är med där.

sorry peeps

Postat (redigerat)

Jamen hihi det var ju ett himla hopp från gratispukor till Drumkit From Hell. Jag har läst om dem i Studio och de är ju inte billiga precis. Ska du ändå köpa pukor kan jag tipsa om några jag har fått prova. De heter Dan Dean True Strike och är orkesterpukor. Där kan man tala om bra ljud! 24 bitar som det heter och med mekaniska biljud om man vill mm. Wow, alltså! 😉

ändring: stavfel

Redigerat av Fredrika

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.