Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är ute efter en dragspelplugg som VSTi för Cubase. Dragspelsounden på alla ljudkort jag provat hittills var rätt kassa. Låter inte alls rätt.

Undrar om det finns någon plugg som kanske skulle vara bra?

Annons
Postat (redigerat)

Finns ett gäng. Fler än jag egentligen vill nämna. Enda jag egentligen kommit fram till är att ingenting riktigt ersätter ett riktigt dragspel, förutom möjligtvis en sån där V-Accordion från Roland. Testat att söka på google med sökorden accordion vst?

Redigerat av polardark
Postat

Jo, håller med. Man måste nog pilla på mixdownen lite sedan i varje fall för att få det att låta någorlunda... Jag provade att köra på samplar med Halion men det blev inte riktigt bra heller. Men kanske ska nöja mig med det.

Söker en plugg för komp. Alltså där dragspel inte är det mest framstående instrumentet.

Ska kolla V-Accordion.

Annars hittade jag också flera på google men alla är ju "just as real as a real accordion" om man läser på tillverkarens hemsida. Så jag undrade om någon här hade erfarenhet av vissa av dessa pluggar och åsikter om vilka lät bäst...

Postat

lite off topic men ändå inte.

Tjejen som spelar dragspel i orkestern som spelar på musikalen jag sköter ljudet på har ett dragspel för 200.000 spänn 😄

Postat

Pluffo o Fudgesson, tack för länkarna. Jag tror det bästa blir samplingar o inte VSTi också. Har lyssnat på flera VSTi men det låter lite väääääl plastigt o stelt... vilket dragspel definitivt inte ska göra (i mitt tycke i alla fall...) (fast jag har väl gett upp att det ska låta som ett 200.000 kronors dragspel i alla fall! 😆

Ska lyssna några gånger till innan att bestämma mig men det var väldigt bra förslag!

Fudgesson, har du alla 5 register eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.