Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Musikaliskt hörs det vintage. På ett bra sätt. Lyssnade från en iPad, men ljudet översatte hyffsat redan där. Men skall lyssna mer senare.

Påminner mig om en gammal vän, elgitarrist , hans studio och hans ax till limpa produktioner. Det var en tidsmaskin. Bra tidsmaskin.

På min inrådan satte han mot slutet upp ett konto på youtube och la upp covers o egen musik där. Han ser nog det som positivt från hans plats ovan molnen. Gitarrmusik. Och lite blandat.
https://m.youtube.com/@gilbert9097

• Tack! 1
Postat
12 timmar sedan sa Flizzaff:

Jag tjatar om för mycket "kall betongtunnel-ljud" och det finns fog för det här. Annars bra gjort. 4 av 5 i betyget.

Tack Flizzaff! Jobbar på att få varmare ljud.

11 timmar sedan sa Håkan Ström:

Musikaliskt hörs det vintage. På ett bra sätt. Lyssnade från en iPad, men ljudet översatte hyffsat redan där. Men skall lyssna mer senare.

Påminner mig om en gammal vän, elgitarrist , hans studio och hans ax till limpa produktioner. Det var en tidsmaskin. Bra tidsmaskin.

På min inrådan satte han mot slutet upp ett konto på youtube och la upp covers o egen musik där. Han ser nog det som positivt från hans plats ovan molnen. Gitarrmusik. Och lite blandat.
https://m.youtube.com/@gilbert9097

Tack Håkan! Kul att höra. 😊 Ska lyssna på din framlidne vän. För många år sen fanns det en Gilbert här på forumet. Kan det ha varit samma månne? 

10 timmar sedan sa Erik dP:

Bland det bättre jag hört från dig. Förmodligen det bästa.

Wow! 🤩 Det värmer verkligen Erik. Tack så jättemycket. 

Postat

Bra jobbat. Lite abrupt start, hade velat ha iaf några takters intro innan sången kommer in. Gärna med ett smakfullt trumfill först (förstås, som trummis :D) 

Känns psykedelisk och ”old school”. Sound och stil får mig att tänka på tidigt soloalbum av Arjen Lucassen. Kanske något du skulle gilla/inspireras av?

Följer din YT nu

• Tack! 1
Postat

Tack så mycket JMBuren. Anledningen till det direkta introt är att jag räknade fel när jag spelade in. Gjorde musiken före text och melodi. 

Lyssnat på det du länkade. Låter väldigt bra och inspirerande 👍. Nu ska jag lyssna på din låt… 

Postat (redigerat)

Förstår 😀 Samtidigt ger ju det låten en egen karaktär. Kul att du gillade länken och att du vill lyssna på pianolåten. Hoppas den tar dig med på en musikalisk resa. Finns flera olika partier i den som temamässigt rör sig från hav till underjord till bergstopp via en mängd platser på vägen som Seine i Paris mm 😀 Blir du nyfiken finns separata reels på min Insta (länk i profilen) om du hellre vill lyssna på en reel/utdrag med en bild till. Här är exvis början, ”Introduzione”:

https://www.instagram.com/reel/DEckR09MSAd/?igsh=ZTFycm85ZmI1aDdi

Redigerat av Jmburenkonstomusik
La till länk
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.