Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tror jag mixade om denna låten 10ggr men blev inte riktigt nöjd ändå, tycker det låter hårt/vasst i vissa frekvenser. Håller ni med? Ge gärna lite konstruktiv kritik på hur jag ska mixa bättre nästa gång!

Loopalizers - Bring Me Back To Life:
https://artists.landr.com/055905853923

Mvh

Jim

Annons
Postat (redigerat)

Lite kallt o vasst ljud. Mixen har jag inget emot och jag hör ej bas och någon särskild stereoeffekt på min billiga laptop. Men det låter annars väldigt bra så jag sätter toppbetyg för detta alster. Försök få bort det vassa o kalla ljudet bara.

Redigerat av Flizzaff
Postat

Tack @Flizzaff Då får jag försöka komma på vad det är som orsakar det vassa. I dom system jag lyssnat känns det som det är nånstans runt sång frekvenserna som det är mest vasst, men det kanske är mer generellt i låten?

Postat

Eftersom jag kan ta gift på att det är gjort i Logic så har jag en idé.

Först skapa en kopia av ditt original projekt. 
I din kopia på master kanalen, under settings välj app presets - väl någon som passar din typ låt. Hur låter det?
Sen mastrar du med mastering assistenten. Så hör du skillnaden snabbt.

Om det blev bra eller dåligt. hojta till här. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.