Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Bygg din egen musik, med ord o AI. 
Ser fram emot att mixen o mastern ges startpunkter och det görs automatiskt i framtida DAW och ackord session spelare är realtid om man vill det.. Lyssnar ni Apple? 😂🙏

Jag provade SUNO o beskrev musiken. 

Nog dags att börja beskriva sin musik.

Prova själv.
Sinnessjukt. https://suno.com/invite/@generationxsw
Nästa generation beskriver helt enkelt musiken de vill höra för sitt tycke och smak. Helt utan artister involverat.

Jag provade bara beskriva. Lyssna på vad AI kom fram till med ETT knapptryck. Inget mer.

Det är häftigt men också inget en människa som skriver musik bör tävla mot.
Mer inspireras av. Texten för sången är inte helt meningslös heller. Sångerskor o sångare däremot? Det blir svårt.

Jag kommer definitivt kika på AI texter/ röster i min framtida musik. Det är så långt kommet nu.

Detta är ett paradigm skifte på riktigt inom musik skapande.

En medhjälpare för alla som önskar eller inte har budget till den traditionella produktionen.

Vet ni andra AI baserade musik verktyg / skaparsiter? Lägg gärna in det i tråden.

Redigerat av Håkan Ström
  • Håkan Ström ändrade titeln till SUNO AI är grymt. Som Inspiration av vad allt människor har lärt AI.
Annons
Postat
8 timmar sedan sa slejnard:

AI är en fluga. Precis som internet. Tar ifrån människan dess kreativa ådra. AI ska användas till tråkiga arbetsuppgifter, inte konst, författarskap och musik. 🎶 

Ja 🙌 men skitkul att kunna bokstavligen (be)skriva sin egna musik.

Jag gjorde upp min credit på typ en timme.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.