Jump to content
Annons

99erna - 99noise

Det här är:  

5 röster

1. 1. Det här är:

• 0 - Helt oförståeligt
      0
    • 1 - Dåligt ljud
      0
    • 2 - Bara ljud
      2
    • 3 - Bra ljud
      1
    • 5 - Mitt sorts ljud
      0

Recommended Posts

* LÅTNAMN: 99noise

* ARTIST/GRUPP: 99erna

* GENRE: Noise

* LÅTLÄNGD: 2:52

* KOMPOSITÖR: Arete

* PRODUCENT: Arete

* EV. MEDVERKANDE: sisältää, enapa

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4mb

* STATUS: Färdig (släpp på gnashed)

* LÅTLÄNK:

Lite rent oljud. En slinga 808 av sisältää som blivit mycket misshandlad och uppblandad med ljud av enapa och sisältää. En del av ett projekt på 99musik (helt album finns på gnashed) :-) Mer info finns på gnashed hemsida.

Dela på andra sajter

Annons

Hehe, jag ville inte verka som en obstinat galning som är vild efter kommentarer, tycker bara att studios forum kan vara lite dåliga på att kommentera mer udda elektroniska alster :-) Kan bero på att det till stor del är "vanliga" musiker som hänger här, eller att folk bara inte orkar. Kul att få några kommentarer iaf, tack tack :-)

Dela på andra sajter

borbas (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Låt kreativiteten flöda broder. Låt inte några elaka kommentarer stoppa dig/er.

Det är en genre som kanske är svårlyssnad, abstrakt, osv osv, men jag känner budskapet när jag lyssnar. Mittenpartiet och sluttampen är vackra helt enkelt.

Om Arete vet om ett skysst ställe för lite mer extrema, elektroniska stilar, så får

Arete gärna dela med sig av informationen.

Det finns ett multinationelt forum för experimentel elektronisk musik. namn ? em411

(electronic music 411) 411 kan liknas vid vårat 112 här i Sverige.

let the mixture crumble ^^

Redigerat av borbas
Dela på andra sajter

Ovan nämnda 99musik (www.99musik.com) är ett trevligt ställe där alla mer eller mindre extrema former av elektronisk musik frodas och trivs...

Angående musiken, Arete:

Vet inte om jag inte är på "rätt humör" för sånt här just nu, men det här var inget som fastnade direkt. Lite för kaosartat för min smak tror jag...

Dela på andra sajter

borbas: Sjysst, jag ska kolla upp em411 :-D

android: Hehe, jo det är inte för alla direkt ;-) Jag lyssnar inte speciellt mycket på sån musik själv, men det är alltid kul att experiementera.

Dela på andra sajter

...studios forum kan vara lite dåliga på att kommentera mer udda elektroniska alster :-) Kan bero på att det till stor del är "vanliga" musiker som hänger här, eller att folk bara inte orkar.

Det kan vara svårt att kommentera musik man inte har någon relation till. Det har ju också varit en del diskussioner kring om man överhuvudtaget ska kommentera musik man inte kan. Jag har också upplevt att toleransen kan vara ganska låg när någon icke-kunnig ger en kommentar.

Det är väl några tänkbara förklaringar.

Själv är jag inte direkt förtjust i noise och har svårt att ge dig en kommentar om hur väl det är genomfört osv. Men jag kan säga något om vad jag generellt uppskattar i mer experimentell musik.

Dels lekfullhet. Att göra experimentell musik ska för mig vara lustfyllt. En av drivkrafterna ska vara att upptäcka nya saker. Ofta kanske det just är så, fast det inte framgår särskilt tydligt i resultatet. Vilket gör att experimentell musik ofta misstolkas.

Jag uppskattar också om det finns en väl avvägd sammansatthet. Jag behöver inte känna igen alla beståndsdelar, men det underlättar att ta till sig ny musik om man har en intuitiv känsla av att beståndsdelarna sitter ihop på något sätt. Ett tema kanske, ett mönster eller ett visst sound. Eller rytmik.

Rytmik (eller vad jag ska kalla det) är oerhört tacksamt. Jag kan i princip uppskatta vilken typ av musik som helst, bara det svänger. Noise, glitch, click, brööl, you-name-it. Svänger det så gillas det.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.