- 0
Fireface 800 totalt död, inget blinkande etc, helt död.
-
Senaste foruminläggen
-
Annons -
Annons -
Utvalda pressmeddelanden
-
Just nu inloggade (Visa hela listan)
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
Växjölirarn
OBS! Vill varna alla för att meka med en enhet som detta som ej har elkunskap. Kondensatorerna/capacitators kan hålla spänning i månader efter enheten är avstängd och strömstyrkan kan vara dödlig. Mäter ni med live-spänning på så innebär det en stor risk vid kontakt på fel sätt.
Nu till min fråga.
Det som inte fick hända har hänt. Mitt trogna Fireface 800 är helt dött. Skulle spela gura idag och enheten är helt död. Den har dött från påslaget läge.
När jag slår på strömmen på enheten så händer absolut ingenting alls. Testat med en annan strömkabel.
Jag ska beställa nya capacitors och löda på plats. Men det jag stör mig på är att de flesta verkar ha blinkande lampor när detta händer. Min enhet är helt död.
Jag kommer oavsett att öppna och inspektera kondingarna men om någon haft samma problem och någon åtgärd så hojta gärna.
Ska försöka uppdatera denna tråd. Jag HATAR att köpa nya grejor om man kan fixa problemet istället. Enheten är ju helt underbar förutom att den dragits med PSU problem.
Vill INTE behöva beställa ett nytt 802 för 25k.
Uppgraderade just till Windows 11 Pro och RMEs drivrutiner är alltid lika grymma som vanligt, helt stabilt 100% av tiden.
17 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.