Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare gänget!

Jag är nyfiken på hur ni ser på detta dilemmat, för det är exakt vad jag upplever det som.

Jag sitter och mixar i mina Genelec 8040 i ett akustikbehandlat rum, brukar använda olika refernslåtar osv… Jag vill påstå att det låter riktigt bra med mina mått mätt. Sen exporterar jag ut det och lyssnar i andra omgivningar i olika högtalare och pods.

i mina JBL pods låder det lite skrikigt, i mina AirPods raka motsatsen, alltså lite dovt. I min Bose Mini kan det låta lite skramligt, och i min JBL högtalare otydligt (medans det låter tydligt i de andra)

Jag tycker inte att mina refernslåtar skiljer sig så mycket när jag lyssnar runt, kan dock va inbillning då jag e så satans kritisk till mitt eget😫

Hur skall man förhålla sig till denna cirkusen?

Har ni någon ärlig ”refernshögtalare” ni provlyssnar i, eller ni förlitar er på det som spelas upp just i studiomonitorerna?

Tack för ordet‼️

Annons
Postat

Jag har samma problem! Hur gör man när man mixar så att det passar i alla lyssningar är väl en mer korrekt frågeställning? Man kan omöjligt lyssna i 1000 olika högtalare för att kontrollera. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.