Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Låter i mina öron rätt mycket åt Kent-hållet. Men du har rätt mycket dist på sången. (Hos Kent används ngn smalbanding filtrering som låter som sång genom telefon.) Jag tycker sången är lite för distad. Men det är kanske ett konstnärligt grepp.

Låten är bra, men kanske låter för mycket som en Kent-kopia. (En av deras hitlåtar inleds väl med ”Månen hänger lågt”.) Det behöver inte vara negativt då låten säkert lockar lyssnare. Så frågan är om du vill låta som (en, faktiskt, BRA kopia av Kent) eller ha ett helt eget och unikt ”sound”. Jag lyssnar gärna på låten fler ggr just för jag gillar Kent-liknelserna. (Jag är dock inte ett stort Kent-fan även om jag har och uppskattar några av deras tidiga skivor.)

• Tack! 1
Postat
16 minutes ago, Erik dP said:

Låter i mina öron rätt mycket åt Kent-hållet. Men du har rätt mycket dist på sången. (Hos Kent används ngn smalbanding filtrering som låter som sång genom telefon.) Jag tycker sången är lite för distad. Men det är kanske ett konstnärligt grepp.

Låten är bra, men kanske låter för mycket som en Kent-kopia. (En av deras hitlåtar inleds väl med ”Månen hänger lågt”.) Det behöver inte vara negativt då låten säkert lockar lyssnare. Så frågan är om du vill låta som (en, faktiskt, BRA kopia av Kent) eller ha ett helt eget och unikt ”sound”. Jag lyssnar gärna på låten fler ggr just för jag gillar Kent-liknelserna. (Jag är dock inte ett stort Kent-fan även om jag har och uppskattar några av deras tidiga skivor.)

Tack för din input. Ja liknelsen med Kent har jag hört förut. Jag har aldrig skrivit på svenska förut och det blir vad det blir. Så länge jag tycker det är roligt så kör jag på. 
disten i sången är givetvis överdriven och det är med vilje. Sedan är det som du säger alltid ett tycke. 
texten är skriven mestadels av vår bassist Anne. Vissa förändringar är gjorda så det passar melodin. 

tack för att du tog tid att reflektera. Det uppskattas mycket. 👍

• Gilla 1
Postat

Visst är där baskagge! 
Men det låter doft. Inte mastrad? Eller så ni vill ha låten?

Härligt sound. Men jag personligen hade tagit en vända till för mer klarhet i ljudet.

Typiskt en låt jag skulle haft stems till och gjort något fint med.

Postat
11 minutes ago, Håkan Ström said:

Visst är där baskagge! 
Men det låter doft. Inte mastrad? Eller så ni vill ha låten?

Härligt sound. Men jag personligen hade tagit en vända till för mer klarhet i ljudet.

Typiskt en låt jag skulle haft stems till och gjort något fint med.

Tack för din feedback Håkan. Låten är inte mastrad, och är lite dov som du säger. 
Läser att du är sugen på att mixa om lite? 😄

Postat

Med lite försprång från dina svar till andra forumiter; ”ja” något dov mix som gör låten en björntjänst och ”ja” det ”låter kent” (vilket knappast ligger er i fatet🖤).

Spetsta till topparna på leaden. Liiite mer tryck i basen.

Jävligt skön komposition och övergripande mix över lag. Gillar gitarrfiguren på slutet.

Vänligen,

CHAE

Nu är ju låten färdig men en [inspelad]  live-version av den här kompositionen är ju en klockren avslutningslåt på ett set.

• Gilla 1
Postat
12 timmar sedan sa Håkan Ström:

[…]

[…]

👆🏼

What he said!

Bra input.

12 timmar sedan sa toniced:

[…]
Läser att du är sugen på att mixa om lite? 😄

12 timmar sedan sa Håkan Ström:

Oh ja!

Kul!!

Vore onekligen väldigt spännande att få höra @Håkan Ström s mix av den här låten!

Vänligen,

CHAE

• Gilla 1
Postat
2 hours ago, slejnard said:

Detta låter bra toniced! Håller med om Kent-preferenserna men det är bara bra! Schysst basfill där i mitten nånstans. Körerna snygga också. 👍

Tack mannen att du tog dig tid att lyssna på låten. 
jag gillar också basfiguren 🙏

Postat
1 hour ago, CHAE said:

Med lite försprång från dina svar till andra forumiter; ”ja” något dov mix som gör låten en björntjänst och ”ja” det ”låter kent” (vilket knappast ligger er i fatet🖤).

Spetsta till topparna på leaden. Liiite mer tryck i basen.

Jävligt skön komposition och övergripande mix över lag. Gillar gitarrfiguren på slutet.

Vänligen,

CHAE

Nu är ju låten färdig men en [inspelad]  live-version av den här kompositionen är ju en klockren avslutningslåt på ett set.

Tusen tack för dina kloka ord. och gött att du gillar produktionen och låten. 🙏

Postat (redigerat)
1 hour ago, CHAE said:

👆🏼

What he said!

Bra input.

Kul!!

Vore onekligen väldigt spännande att få höra @Håkan Ström s mix av den här låten!

Vänligen,

CHAE

Jag kommer kontakta @Håkan Ström  

Det är altid svårt att skriva, spela in, producera, mixa och mastra själv. Man blir halvblind på vägen mot sitt slut. 
Kommer bli intressant att se hur @Håkan Ström rattar till det. 👍

Redigerat av toniced
Postat
2 timmar sedan sa toniced:

[…]

Det är altid svårt att skriva, spela in, producera, mixa och mastra själv. Man blir halvblind på vägen mot sitt slut. […]
👍

Visst kan det vara så och ibland kan det då vara väldigt skönt att släppa det ifrån sig; nya friska öron och nya intressanta mixtankar är alltid välkommet.

Inte för att jag själv personligen är speciellt duktig på det mennneeh…😉

Vänligen,

CHAE

• Gilla 1
Postat

Gillar känslan i låten, tonen i sången och mixen är det inget jag reagerar på, förutom att det är lite väl distad lead. Vande mig men reagerade i början. Sen fattar jag grejen mellan 1:40- 1:55 men tycker ändå det saknas något. En kör långt bort, en synthslinga eller något annat, men det är bara smak och tycke såklart. Mycket proffsigt på det stora hela!🤘👌Kul att höra från er!

• Gilla 1
Postat
1 hour ago, Richie76 said:

Gillar känslan i låten, tonen i sången och mixen är det inget jag reagerar på, förutom att det är lite väl distad lead. Vande mig men reagerade i början. Sen fattar jag grejen mellan 1:40- 1:55 men tycker ändå det saknas något. En kör långt bort, en synthslinga eller något annat, men det är bara smak och tycke såklart. Mycket proffsigt på det stora hela!🤘👌Kul att höra från er!

Tack Richie. Ibland så vill man inte överarbeta och lägga in massa olika ljud, utan låta det andas. Men jag fattar vad du menar. 
kul att du tycker om låten. 
🙏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.