Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kopiera mellan projekt
Har ni upptäckt buggar när man kopierar mellan två öppna projekt i Logic 11?
Jag har stött på att ljudet bara försvinner från spåren / regionerna man kopierar från ett projekt, källan,  och lägger till i nya spår i det andra projektet , mottagare. I mottagar projektet försvinner ljudet på de inlagda spåren.

Projekt quicklook/ preview
Något annat som är irriterande, Quicklook / preview på ett projekt i en ”öppna” ruta,  visas i en minimal ruta istället för fullskärm.Visar man projektet med quicklook inifrån Logic i filbrowsern så finns det en knapp för fullskärmsläge.Varför då inte fullskärm direkt i quicklook?
Har hundratals låtar/små idéer som inte fått riktiga namn, preview/quicklook ger en aning om vad man öppnar.

Fyll gärna på med mer…

Annons
Postat

Hej. 

Är inte så bevandrad i Logic. Kör på Cubase. Men rent spontant så verkar det vara konflikt i programmet med 2 identiska spår. Organet VET att orginalspåren har sin egen mapp. Nej sedan att den" delas" utanför projektet gör den förvirrad.

Om jag förstår dig korrekt, vore det inte att spara original projektet under nytt/annat namn? Då har du orginalprojektet och det nya med samma spår?

Alternativt att importera de spår du önskar? 🤔 Kan det vara just kopieringen som stör.( Om du kör med copy/paste eller klick/drag alltså).?

Postat

Vet inte varför det inte fungerar. Tycks vara ett gammalt problem som har hängt med länge när man googlar på det.
Jag använder kopiera i källan  o klistra in som nya spår. I destination.

• Gilla 1
Postat

Ny bugg, Utan att bounca låten så stämmer inte låtens nivåer efter att man sparat o sen öppnar filen igen. Helt galet vad kombinationen av buggar denna releasen minst sagt tålamodskrävande.

Hoppas på ny uppdatering snarast.

Postat

Liten uppdatering, efter att ha rensat applikations cachen rensats så är Logic snabbare.

Dessutom kom det upp att flera pluggar inte klarade valederingen, som inte hade kommit upp innan, så nu uppdaterade jag dem.. 

Så att säga att Logic i version i skrivande stund, 24 mars 2025,  har många buggar är en underdrift.

Men det blev bättre efter cache rensning. Mer att testa.
Har skickat loggar till Apple också. Jag hade haft 48 krascher bara på logic preview funktionen! Allt enligt Etrocheck Analys. Bra o gratis program.

https://etrecheck.com/en/index.html

• Gilla 1
Postat
6 timmar sedan sa Ogge:

Konstigt, för mig funkar Logic hur bra som helst. Inga krascher eller något.

Version av logic , os o dator samt ljudinterface?

Postat (redigerat)

Samma här, går klockrent, aldrig en crash. Att man inte kan ha mer än ett projekt öppet samtidigt är ett uråldrigt Logic problem, det är därför det finns en import project funktion i programmet. Kör Logic 11.0.1 på en MBA M1 16/512 med OS 14.5.1, och en iMac 27" 2013 i5 med 16GB ram., Logic 10.5.1 och MacOS 10..14.6. Så gott som alltid handlar crasher och prestanda problem om tredje parts pluggar, folk uppdaterar sina Macar och Logic varenda gång ett nytt OS eller Logic version dyker upp, men "glömmer" nästan alltid sina för gamla pluggar... 

Redigerat av JakobP
Postat
On 2025-03-30 at 23:07 sa JakobP:

Samma här, går klockrent, aldrig en crash. Att man inte kan ha mer än ett projekt öppet samtidigt är ett uråldrigt Logic problem, det är därför det finns en import project funktion i programmet. Kör Logic 11.0.1 på en MBA M1 16/512 med OS 14.5.1, och en iMac 27" 2013 i5 med 16GB ram., Logic 10.5.1 och MacOS 10..14.6. Så gott som alltid handlar crasher och prestanda problem om tredje parts pluggar, folk uppdaterar sina Macar och Logic varenda gång ett nytt OS eller Logic version dyker upp, men "glömmer" nästan alltid sina för gamla pluggar... 

Håller med dig, man glömmer lätt uppdatering av sina pluggar. 
Jag har i viss frustration, skickat in detaljerade förslag till Apple som redan har exakt allt som skulle krävas för att skapa en licens standardisering o automatiserad helt Logic intern plugin uppdateringsprocess.  Men vi får snällt vänta på detta 🙂

Men, här kommer det en uppdatering, jag slängde alla cache o temp filer som finns o uppdaterade några pluggar som inte klarade logic verifieringen. Nu känns Logic som det var förr. Snabbt, snappy o stabilt. Buggar finns där fortsatt, men krascherna har upphört.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.