Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har en minst sagt brokig lång musikbakgrund, och söker nu vokalister i olika genres att skriva och producera för/med. 

Min bakgrund som musiker är inom klassisk musik, pop, metal och olika typer av elektronisk musik, har läst musikteori på högskolenivå men har sedan dess försökt glömma så mycket av det som möjligt. 

Har en hel hög låtidéer liggandes inom genrer som pop (akustisk, synth etc), darkwave/post-punk, beats och metal, och söker nu artister/textförfattare, då jag inte är sugen på släpp under eget namn. 

Så de jag söker: 

Har bestämt sig, dvs jobbar på musik varje dag oavsett vad och släpper musik regelbundet

Använder inte ursäkten "jag har så mycket att göra" (det har vi alla)

Trots den kanske bryska texten ovan så är jag en chill och öppensinnad person, har dock tröttnat på folk som är passionerade över ett projekt fram tills det är dags för dem att jobba. Jag gillar indiesound, mörkt och melankoliskt, camp och over the top, extrem metal och cinematiska sound. Jag tror inte på "bra och dålig musik", och kommer generellt sett bäst överens med folk som lyssnar på många sorters musik. 

Är inte proffs, men har tjänat bra med sidopengar på musik. Du släpper musik under ditt artistnamn, vi splittar royalties - win win enligt mig!

Lägger inte upp några exempel här då jag som sagt inte vill självpromota, men känner du att du har en liknande musikpassion så skriv gärna direkt så kan vi diskutera. 

Puss!

Edit: Glömde nämna att jag använder Ableton 12, jag är född 1981 (som musikalisk referens)

Redigerat av Rehn
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.