Henric Svensson Postat 22 februari Postat 22 februari (redigerat) Hej på Er! Blev en lite funkig trudelutt som fick titeln När jag viskar i ditt öra Som vanligt. alltid kul att höra vad den samlade expertisen tycker! När jag viskar i ditt öra Text & Musik Henric Svensson 202502 Nu ska du få höra vad jag vill göra Jag vill spela på min orgel hela dan Sitta och svänga på någon gammal dänga Dur eller moll det spelar spelar faktiskt ingen roll Nu ska du få höra när jag viskar i ditt öra Jag vill spela på din lyra natten lång Sitta och känna på strängarna klämma Dur eller moll det spelar spelar faktiskt ingen roll Det kan du glömma fortsätt drömma Det kan du glömma fortsätt drömma Nu ska du få höra vad jag vill göra Jag vill spela på min orgel hela dan Sitta och svänga på någon gammal dänga Dur eller moll det spelar spelar faktiskt ingen roll Nu ska du få höra när jag viskar i ditt öra Jag vill spela på din lyra natten lång Sitta och känna på strängarna klämma Dur eller moll det spelar spelar faktiskt ingen roll Det kan du glömma fortsätt drömma Det kan du glömma fortsätt drömma Nu ska du få höra när jag viskar i ditt öra Jag vill spela på din lyra natten lång Sitta och känna på strängarna klämma Dur eller moll det spelar spelar faktiskt ingen roll Dur eller moll det spelar spelar faktiskt ingen roll Redigerat 22 februari av Henric Svensson
Richie76 Postat 23 februari Postat 23 februari Nog den skönaste jag hört från dig. Gillar verkligen blåset! Hur har du gjort det? Är bortskämd med suveräna mixar och genomarbetade produktioner från dig, så är det även denna gång. Kul att du har någon ny liten effekt på sången eller? Flanger?Chorus? Nu vet jag inte om du ville ha feedback på mix mm eller om allt är klart men om jag suttit vid spakarna hade jag tagit bort liiite tlll me hp-filter på sången och lagt till ännu mer effekter typ superlångt plate i slutet på de två fortsätt drömma. Men det är bara en tanke.. Uberproffsigt och riktigt bra låt, Henric! 1
Henric Svensson Postat 23 februari Trådstartare Postat 23 februari (redigerat) -Tack Richie! -Brasset har jag gjort med min Yamaha Montage - shake via aftertouch och swell via modulation wheel! Inspelat på tre spår low, mid och high! -Effekterna på sången är förutom reverb och delay - chorus, massor med chorus! -På sticket är det ett annat delay och ett låååååångt reverb! -Låten får vila nu ett par dagar innan jag petar mer i projektet! Redigerat 23 februari av Henric Svensson
Henric Svensson Postat 24 februari Trådstartare Postat 24 februari -Varit inne och petat främst på orgelsolot - lite väl starkt bitvis även om en orgel egentligen aldrig kan bli för stark! 😜 -Nu får den ligga till sej någon dag till!
slejnard Postat 24 februari Postat 24 februari Skönt groove och bra spelat som vanligt. Snyggt! Du har verkligen fått till harmonierna och blåset låter autentiskt. 👍 1
Henric Svensson Postat Torsdag kl 04:41 Trådstartare Postat Torsdag kl 04:41 -Hållit på som en galning med orgelsolot, krävdes lite mer reverb för att få in det bättre i mixen, nu sitter det där det ska! -Börjar kännas klart det här, ska ladda upp på Spotify till helgen!
VayzeriA Postat Torsdag kl 07:28 Postat Torsdag kl 07:28 Skönt gung! Inte min genre jag brukar lyssna på, men gillar stuket 👍 Fick en idé/ känsla att en lite mer " telefonig" röst eller skulle passa in lite här och där 😃 1
Jonatan Lundin Postat Fredag kl 09:17 Postat Fredag kl 09:17 Mycket bra som vanligt! Det enda jag reagerade på var hihaten, som blir tyst emellanåt (antagligen då trummisen ska kör lite på pukorna). Det vore supercoolt att höra en kaxig rapp, ungefär vid 1 minut. Blues med rapp har väl ingen gjort förut? Sedan har du promptat AI-bildgeneratorn på ett bra sätt. Av texten får man känslan av att du viskar något mer i hennes öra än att du bara vill spela på orgeln och klämma och känna på hennes strängar hela natten 😇. 1
Flizzaff Postat Lördag kl 17:49 Postat Lördag kl 17:49 Låter bra. Välspelad och bra ljud. (Ej "kall tunnel-ljud"). En femma itoppen ! 1
Henric Svensson Postat Lördag kl 18:49 Trådstartare Postat Lördag kl 18:49 -Tackar ödmjukast för alla kommentarer! 😍 -Har precis laddat upp projektet på Distrokid - kommer ut på Spotify nästa Lördag!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.