Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Spelar då och då i ett reggaeband och bandet och jag spelade just in denna låten:

Saviour. Jag trakterar gitarr om nån undrar.  Reggae kanske borde mixas med mera bas? Lyssnar man på Papa Dee så är det ju sinnesrubbat mycket bas osv.

Redigerat av Cool runnings
Annons
Postat

Alltså. 10/10 proffsighet. Låter skiva rakt av. Väldigt bra sång dessutom. Nu lyssnar jag i AirPods men innan jag läste om mer bas tänkte jag om det inte brukar vara mer bas i reggae? Jag röstar på mer bas iallafall😅 Finns det något sätt att markera refrängen ännu mer? Gillar refrängen och körerna är ju så snygga så man vill hoppa in och få det dära oandet direkt i örat! Men bara en tanke. Berätta gärna vad du använder för grejer för detta inspirerande mig!

• Haha 1
Postat

Wow! Tack för dina fina ord. Det var verkligen roligt att läsa 😍. Jag kanske borde höja körtjejerna och någon dubbad lead på refrängerna - det borde lyfta lite. Jag använder inget fancy, bara Cubase och standard grejor. Försöker lyfta fram det viktiga. Tack! 🤩

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.