Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

TJena! Jag tycker stoppen skulle vara effektivare om dom inte kommer hela tiden. Kanske nån gång på versen och innan refrängen. Eller så är det låtens feature - man vet aldrig. Bra låter det i alla fall. Man kanske skulle vilja ha något som bygger upp lite innan refrängerna. Dom kommer lite plötsligt. Bra sångare, men kanske lite platt i uttrycket - man skulle vilja att han varierade sig lite. Det kommer väl ett stick sen? 😉

Postat

Riktigt bra låt!

Jag kan också tycka att det är för många ”stop” i versen. Sången är lite för processad i min smak. 

Postat

Tack för era svar 🙂

S-ljuden har jag försökt få bort med en de esser, men jag hör ingen skillnad. På vissa ställen har jag gått in och editerat ljudvågen, men insåg snabbt att det är ett hästjobb 🙂

Stoppen verkar dela er, ska labba runt lite med det.

Att refrängen kommer lite plötsligt håller jag med om, funderade på att göra något spännande där. Får bli till helgen.

Och nu till sången, då jag inte är någon sångare så är det Suno som sjunger. Tyvärr så gör det att jag är lite begränsad i uttryck. Kvaliteten man får ut som stem är heller inte helt hundra. Jag kan säkert få till det lite så att det låter mindre processat. Men just sång är inte helt lätt (för mig), vet inte riktigt vad jag ska göra för att få det att låta riktigt bra 😞 Tycker generellt att Suno gör att skapligt jobb för demos, men det är inte helt gjort för att använda på det sätt jag använder det. Många "omtagningar" av olika anledningar, skulle vara bra om man kunde få ut sång stemen helt ren osv.

Stick/Brygga/Intro är något jag alltid tyckt varit svårt. Man är skaplig nöjd med det man gjort och sedan börjar man med ett stick och det blir bara pannkaka av allt. Lite samma problem kan jag ha ibland med att man tycker man gjort en schysst vers och sedan går man på refrängen och allt faller. Men så klart något jag ska titta på och en vacker dag kanske man får till det 🙂

Postat

Väldigt behaglig ljudbild. Håller med om att det blir för många stop, även för min smak. En variant är ju att du låter basen pumpa på i stopparna, framförallt i andra versen, om du inte vill lägga om gitarrerna. Bra refräng. I airpods funkar sången även om det inte är helt optimalt för ljudbildsnörden😅 Kul att du är igång och lägger ut, frithiof!

Postat

Även för min smak är det för många stopp. Kör med lite mindre stopp, så blir de som är kvar mer effektfulla.

Jag reagerade inte första gången på att det var en AI-röst. Dock reagerade jag på att rösten lät ganska processad, på ett lite ovanligt sätt (som en slags överpitchkorrigerad röst med chorus). Men nu när du säger att det är Suno, hör man det. Intressant.

Men en bra låt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.