Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag skulle nog ha cuttat bort lite subbas på trummorna. Upplever att det är lite grötit där i lägre frekvenserna mellan bas och trummor. Jag skulle nog kanske testat att ta bort från 45 hz och nedåt. Och sedan kanske höja kring 5500 - 6500 hz med ganska bred q-värde på hela trumpaketet och öppna upp det lite mer. Eller något liknande! 

Jag lyssnar enbart i mina DT-770 pro lurar just nu!

Gillar sången och håller med om oktavkören! 👍

Coolt!

Postat (redigerat)

Överlag jättebra. Vet inte om du är klar med arr och bara ska mixa? Det enda jag reagerar på isåfall är ”me and you” som jag hade automatiserat ner en petit. Hade jag fått önska hade jag velat låna in din körtjej som la stämma/kör på bara de orden. Sen kanske något som ytterligare drev på andra versen och att hon kom in igen med nån körsång till sista refrängen. Bara personliga reflektioner såklart. Bra tajt, bra mix. Jättebra sång annars. Kul att höra👌
Kom på att det hade varit jättefint med något (du får lista ut vad😅) som du la in mellan sista bryggan och refrängen som tipsade om att nu kommer sista refrängen och då får ni hålla i hatten!

Redigerat av Richie76
Postat
14 hours ago, Richie76 said:

Överlag jättebra. Vet inte om du är klar med arr och bara ska mixa? Det enda jag reagerar på isåfall är ”me and you” som jag hade automatiserat ner en petit. Hade jag fått önska hade jag velat låna in din körtjej som la stämma/kör på bara de orden. Sen kanske något som ytterligare drev på andra versen och att hon kom in igen med nån körsång till sista refrängen. Bara personliga reflektioner såklart. Bra tajt, bra mix. Jättebra sång annars. Kul att höra👌
Kom på att det hade varit jättefint med något (du får lista ut vad😅) som du la in mellan sista bryggan och refrängen som tipsade om att nu kommer sista refrängen och då får ni hålla i hatten!

Tackar för din input, bra idéer! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.