Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har gjort en ny låt i en för mig helt ny genre – instrumental gitarrbaserad ambient/post-rock. 

Vore superkul om någon ville lyssna och eventuellt ge feedback! 

Annons
Postat
42 minutes ago, slejnard said:

Låter väldigt bra. Bra ljud och spelat. Är det du som spelar eller har du byggt med loopar? Skulle kunna passa i nån film. 

Vad kul att höra! Ja det är jag som spelar - inga loopar! Mixat/mastrat i Logic Pro.
Stort tack för att du tog dig tid att lyssna!

• Gilla 1
Postat

Skönt gitarrljud. Sitter just nu på en solstol i Thailand och lyssnar. Väldigt passande! Hör inga uppenbara konstigheter i AirPods.

Postat
14 hours ago, Twang said:

Bra låt. Jag undrar hur du fick till gitarrljudet?

Det låter inte uppenbart digitalt.

Tack!

Gällande gitarrljudet så var målet att skapa ett mjuk ambient-sound. För att få till det så använder jag mycket reverb & delay (se t.ex. Vallhalla-plugin) samt en hel del EQ-tweak. Hur du spelar på gitarren spelar ju också in men sammanfattningsvis så handlar det om att spela "mjukt" och lite Legato-inspirerat.

Postat
9 hours ago, Richie76 said:

Skönt gitarrljud. Sitter just nu på en solstol i Thailand och lyssnar. Väldigt passande! Hör inga uppenbara konstigheter i AirPods.

Tack - vad kul att höra! 🙂 
Låter inte helt fel med Thailand och kul att min låt hittade dit! 

Postat
7 hours ago, Flizzaff said:

Soft och fin-lirat. Ja, filmmusik... En 5 av 5 i betyget.

Vad kul - tack! 🙂 

Postat

Väldigt mjukt och lungt, man blir avkopplad i kropp och sinne 🙂 Tycker du har fått till nivåerna bra och som någon sa hade det passat perfekt till en film eller typ en vlogg från Asien 🙂

Postat
On 2/11/2025 at 11:25 AM, Oricco said:

Väldigt mjukt och lungt, man blir avkopplad i kropp och sinne 🙂 Tycker du har fått till nivåerna bra och som någon sa hade det passat perfekt till en film eller typ en vlogg från Asien 🙂

Jäkla kul att höra! 😊  Stort tack för att du tog dig tid att lyssna och ge mig feedback! 🙏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.