Jump to content
Annons
  • 0

Keyboard range!

Fråga

Postat

Hej alla!

Jag har precis köpt en plugin, MG soft Acoustic Guitar, och efter lite meckande fått den installerad. Jag har aldrig använt Kontakt förut så det är helt nytt för mej.

Jag lyckas starta pluggen i Logic och ljuden låter som de ska men jag har problem med mitt keyboard.

Jag använder en gammal Korg X3 som midicontroller till Logic och min "lägsta" tangent korresponderar till tangent "1" på det virtuella tangentbordet i Kontakt.

Jag skulle alltså behöva flytta ner mitt omfång tre oktaver på något sätt för att kunna använda funktionerna i MG Soft Guitar.

Nån som har en aning om hur jag ska gå tillväga? Eller måste jag uppgradera till ett 88-tangenters keyboard för att få till det?

Vore mycket tacksam för lite ideer här!

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0
Postat

Tack så mycket, det fungerade bra. Dock blir det tråkigt i längden att behöva rodda runt i synten mellan gångerna man använder olika pluggar ... Det blir nog till att försöka införskaffa ett nytt piano kanske?

Hur som helst, stort tack för hjälpen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.