Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: []{}#%^*+=

* ARTIST: Affe

* GENRE: vet inte men kanske House??

* LÅTLÄNGD: 01:58 sek

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 2,8 mb

Tja! Jag skulle gärna vilja ha feedback på min första låt som jag har gjort, (den suger). Har inte hållit på med musik länge alls, det är därför den suger.. Skulle också vara jätte snällt om nån skulle kunna ge tips om vad jag behöver förbättra i framtida låtar, samt om melodin, kicken osv.

Tack tack!😊

Annons
Postat (redigerat)

Låtskriveri tror jag handlar mycket om att fånga lyssnarens intresse och behålla det. Ett knep för att behålla intresset är att arbeta med konstraster; i melodier, känslan, texter, ljudmässig dynamik osv.

Din låt nu skulle behöva lite mer kontraster. Om samma melodi-slinga upprepas för länge utan någon skillnad i ljudbild, dynamik, instrumentering, panorering osv, tappar lyssnaren intresse. 

Jag kan inget om EDM-musik (eller var det house?) ska sägas, men försök få in mer konstrast och dynamik. Byt meoldi, instrument osv oftare.

Redigerat av Jonatan Lundin
Postat

Hej Jonatan,

Det är en spännande början med bruset som byggs upp. Vad är det här? Känsla uppstår. Den andra delen efter bruset exploderat pågår länge innan nästa överraskning samt att efterföljande del fortsätter likadant en lång tid. Kicken är suverän.

Det är bara fortsätta så det blir en låt som får ett spännande slut.

Keep on going.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.