Jump to content
Annons
  • 0

Writers block??

Fråga

Postat

Hej!

Hoppas alla har det bra.
Jag sitter här med en jäkla massa projekt som aldrig blir klart, antingen har man ett halv färdigt drop eller så sitter man på en vers där man inte kommer vidare. Jag vet att fler sitter med liknande problem och genom att diskutera vad för tips o tricks man kan använda sig av kanske fler i min position får saker färdigt 😄 

En del beror väl på att man vill få varje release perfekt, man jämför sig med andra, perfektionist eller är rädd för vad folk ska tycka. Men det kan samtidigt vara en låt man är nöjd med och så är det de sista pusselbitarna man inte får till och istället går vidare till nästa låt.

Det måste finnas fler som antingen upplever eller har varit med om det och isåfall hur tog ni er ur detta j*vla problem? Det är sjukt frustrerande och verkar bara fortsätta. I början brydde jag mig inte och släppte i princip allt, men ju fler år som går desto mindre musik släpper jag? 😄 

Fridens liljor!

4 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 1
Postat (redigerat)

Om du har 2:nd-verse-block: Prova att flytta din första vers till att bli andra versen. Dvs: gör en prequel till din redan skrivna vers.

Redigerat av Erik dP
Annons
  • 0
Postat
7 timmar sedan sa Erik dP:

Om du har 2:nd-verse-block: Prova att flytta din första vers till att bli andra versen. Dvs: gör en prequel till din redan skrivna vers.

Bra tips det ska jag testa! Märkt att jag alltid bygger låtarna i samma ordning så man kanske ska testa att inte börja med introt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.