Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Halloj igen.

Ny låt och nu har jag verkligen lyckats att höja ribban på mina Rythm Guitars. Som alla sagt i hundra år så är det bäst att blanda två stänkare som är bra på olika saker. Jag har alltid rattat in stärkare en och en och inte tillsammans i mixen = totalt FEL.

Jag använde oftast två low-mid toppar som 5150 och Mesa tex och fick alltid ett "grötigt" resultat. Det som saknas är MIDS.
Så vem är kungen av MIDS?...     Någon som lyft ett visst svart album på 1990-talet och andra miljoner album... 

Jo *trumvirvel* JCM 800!!! Vilken jädra supermids! Äntligen får man punch utan gröt i riffen!
Denna låt kör jag med 5150 och JCM800 pluggar. Jag tycker det låter fantastiskt och helt galet som sagt att man får detta ljud idag för 1000:- plugin istället för en hel 90 tals studio med micar för flera flera tusenlappar etc.

Jag kommer ev att skicka denna till Mr Euge Valovira som skall proffmixa den åt mig om han har tid. Kan vara kul att köpa lite tid från proffsen så man har något att jämföra med sen.

Kom gärna med input, jag tycker det låter fantastiskt. Är inne i en Synt-period nu med också. Gillar det instrumentet mer och mer. 😃
Håller också på att öva sång så förhoppningsvis vågar jag släppa något med kråksången också framöver.

Slutet är inte färdigt som ni hör, har inte hunnit så långt ännu så ni kan bortse från det abrupta slutet.

Redigerat av Växjölirarn
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.