forz_music Postat 9 januari Postat 9 januari Hej allihop, Jag är helt ny på forumet här. Jag har tidigare producerat musik men har haft ett uppehåll p g a att jag haft fullt upp med mina 2 små barn. Försöker hitta tillbaka, och har kommit fram till att jag behöver bli bättre på att söka feedback och både dela och göra musik med andra för att hålla uppe motivationen. So, here I am. 😊 Vad kan jag göra för att göra den här låten mer intressant? Tacksam för all feedback! https://on.soundcloud.com/N5nZ3vpT4rpXmQ2A9
Im ok Postat 9 januari Postat 9 januari Hej! Personlingen tycker jag du ska skippa white noise vid 1.08. I mina öronen låter det inte att det gör något nytta där. Jag förstår syftet att ha den även i droppet men jag tycker den är mest i vägen. Kan vara att den inte är sidechainad tillräckligt med syntherna. Har du testat hitta typ "crowd noise" för att fylla frekvenserna och få det låta större? Sen funderar jag på vilka av instrumenten vill du ska ha mest fokus? Vilken melodi ska ta mest plats? Jag skulle vilja ha pianot lite "närmare", dvs inte så långt bort. Sänk gärna "trä-instrumentet" som panar åt höger och vänster. Den tar över lite. Annars bra jobbat! Kul att du har börjat producera igen 🙂
forz_music Postat 9 januari Trådstartare Postat 9 januari 1 hour ago, Im ok said: Hej! Personlingen tycker jag du ska skippa white noise vid 1.08. I mina öronen låter det inte att det gör något nytta där. Jag förstår syftet att ha den även i droppet men jag tycker den är mest i vägen. Kan vara att den inte är sidechainad tillräckligt med syntherna. Har du testat hitta typ "crowd noise" för att fylla frekvenserna och få det låta större? Sen funderar jag på vilka av instrumenten vill du ska ha mest fokus? Vilken melodi ska ta mest plats? Jag skulle vilja ha pianot lite "närmare", dvs inte så långt bort. Sänk gärna "trä-instrumentet" som panar åt höger och vänster. Den tar över lite. Annars bra jobbat! Kul att du har börjat producera igen 🙂 Hej! Tusen tack för väldigt specifik feedback! Ska ha dessa saker i åtanke när jag jobbar med nästa iteration. 😊 Känns genast roligare att komma igång igen när man har lite feedback att jobba med. 1
Flizzaff Postat 10 januari Postat 10 januari Det blev 5 av 5 i betyget. Hos mig låter det bra. Visserligen vill jag höra sång, men tycker att låten håller som instrumental.
forz_music Postat 10 januari Trådstartare Postat 10 januari 7 minutes ago, Flizzaff said: Det blev 5 av 5 i betyget. Hos mig låter det bra. Visserligen vill jag höra sång, men tycker att låten håller som instrumental. Tack så mycket för att du lyssnade! 🙏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.