Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
9 minuter sedan sa Neosus:

Det var snack om persontrafik men vet inget mer om det! 

Botniabanan går ju delvis på den gamla Ådalsbanan men viker av norrut och korsar Ångermanälven vid Torsåker strax ovanför Nyland. Så hur har man då tänkt att trafikera Sollefteå? Det finns ingen motväxel för att gå norrut för tågen från Sollefteå utan bara för tågen från Kramfors. Jag har svårt att tänka mig att man ska börja köra sträckan Sollefteå - Näsåker - Mellansel - Vännäs. Från Sollefteå kommer man nog bara köra södergående tåg i så fall.

Redigerat av Analogfreak
Postat
2 minuter sedan sa Analogfreak:

Botniabanan går ju delvis på den gamla Ådalsbanan men viker av norrut och korsar Ångermanälven vid Torsåker strax ovanför Nyland. Så hur har man då tänkt att trafikera Sollefteå? Det finns ingen motväxel för att gå norrut för tågen från Sollefteå utan bara för tågen från Kramfors. Jag har svårt att tänka mig att man ska börja köra sträckan Sollefteå - Näsåker - Mellansel - Vännäs. Från Sollefteå kommer man nog bara köra södergående tåg i så fall.

Perfekt att frakta bort allt folk då! 👍

Postat (redigerat)

Annars är det populärt att skicka oönskade medborgare till Kramfors, s.k. social dumpning. Många kommuner i södra Sverige har genom social dumpning skickat bostadslösa missbrukare till Kramfors.

Redigerat av Analogfreak
Postat
16 minuter sedan sa Neosus:

Spelar hon på en shortscale bas? 

Precis vad jag funderat på de senaste programmen. Alternativet är att hon är jättestor.

Postat

Jag vann över båda lagen idag. Har aldrig hänt innan. Första resan och närmast vinner lade grunden till det, så mina bristande grahnkunskaper spelade inte så stor roll.

• Gilla 1
Postat
9 timmar sedan sa Dark Of Light:

Du menar cips?

Du menar cheks?

IMG_0658.jpeg

• Haha 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.