Analogfreak Postat Fredag kl 19:37 Postat Fredag kl 19:37 Just nu sa Neosus: Oops... Den tog du helt ofrivilligt!
Neosus Postat Fredag kl 19:38 Postat Fredag kl 19:38 Det var snack om persontrafik men vet inget mer om det!
Analogfreak Postat Fredag kl 19:47 Postat Fredag kl 19:47 (redigerat) 9 minuter sedan sa Neosus: Det var snack om persontrafik men vet inget mer om det! Botniabanan går ju delvis på den gamla Ådalsbanan men viker av norrut och korsar Ångermanälven vid Torsåker strax ovanför Nyland. Så hur har man då tänkt att trafikera Sollefteå? Det finns ingen motväxel för att gå norrut för tågen från Sollefteå utan bara för tågen från Kramfors. Jag har svårt att tänka mig att man ska börja köra sträckan Sollefteå - Näsåker - Mellansel - Vännäs. Från Sollefteå kommer man nog bara köra södergående tåg i så fall. Redigerat Fredag kl 19:48 av Analogfreak
Analogfreak Postat Fredag kl 19:48 Postat Fredag kl 19:48 4 minuter sedan sa Neosus: Spelar hon på en shortscale bas? Vilken "hon"?
Neosus Postat Fredag kl 19:51 Postat Fredag kl 19:51 2 minuter sedan sa Analogfreak: Botniabanan går ju delvis på den gamla Ådalsbanan men viker av norrut och korsar Ångermanälven vid Torsåker strax ovanför Nyland. Så hur har man då tänkt att trafikera Sollefteå? Det finns ingen motväxel för att gå norrut för tågen från Sollefteå utan bara för tågen från Kramfors. Jag har svårt att tänka mig att man ska börja köra sträckan Sollefteå - Näsåker - Mellansel - Vännäs. Från Sollefteå kommer man nog bara köra södergående tåg i så fall. Perfekt att frakta bort allt folk då! 👍
Neosus Postat Fredag kl 19:52 Postat Fredag kl 19:52 3 minuter sedan sa Analogfreak: Vilken "hon"? På Spåret bandet!
Analogfreak Postat Fredag kl 19:52 Postat Fredag kl 19:52 1 minut sedan sa Neosus: Perfekt att frakta bort allt folk då! 👍 Till Sundsvall då?
Analogfreak Postat Fredag kl 19:56 Postat Fredag kl 19:56 (redigerat) Annars är det populärt att skicka oönskade medborgare till Kramfors, s.k. social dumpning. Många kommuner i södra Sverige har genom social dumpning skickat bostadslösa missbrukare till Kramfors. Redigerat Fredag kl 19:56 av Analogfreak
Analogfreak Postat Fredag kl 19:57 Postat Fredag kl 19:57 Det har rapporterats en del om det i media.
Fidden Postat Fredag kl 20:00 Postat Fredag kl 20:00 16 minuter sedan sa Neosus: Spelar hon på en shortscale bas? Precis vad jag funderat på de senaste programmen. Alternativet är att hon är jättestor.
Fidden Postat Fredag kl 20:03 Postat Fredag kl 20:03 Jag vann över båda lagen idag. Har aldrig hänt innan. Första resan och närmast vinner lade grunden till det, så mina bristande grahnkunskaper spelade inte så stor roll. 1
Analogfreak Postat Fredag kl 20:09 Postat Fredag kl 20:09 Om inte era skärmar har 4:3-format och att bilden därmed trycks ihop på bredden.
Analogfreak Postat Fredag kl 20:10 Postat Fredag kl 20:10 (redigerat) Då ser basen kort ut medan honan ser ut att vara lång. Redigerat Fredag kl 20:11 av Analogfreak
Analogfreak Postat Fredag kl 20:15 Postat Fredag kl 20:15 16 minuter sedan sa Neosus: Avfalls orten! Kramfors kanske är CWT-certifierad. CWT-County of White Trash.
slejnard Postat Fredag kl 20:17 Postat Fredag kl 20:17 Magnus Uggla nu i ettan. 50 år har han hållit igång. Bra gjort! 1
Analogfreak Postat Fredag kl 20:26 Postat Fredag kl 20:26 Den här dokumentären är ganska kul. Den handlar om den s.k. Talmavägen norr om Torneträsk i Kiruna kommun som inte är ansluten till det allmänna vägnätet. https://www.svtplay.se/video/KZm7z3r/vagen-till-ingenstans
Analogfreak Postat Fredag kl 20:35 Postat Fredag kl 20:35 1 minut sedan sa slejnard: Jo den är bra! 👍 Kul att dom hittade skotern i Träsket tre år efter att den gick under isen.
Dark Of Light Postat Fredag kl 22:48 Postat Fredag kl 22:48 5 timmar sedan sa slejnard: Nä ostbågar gillar jag inte öht. Kips däremot. Du menar cips? 4 timmar sedan sa Naymari: Å tjecks! Du menar cheks?
CHAE Postat Lördag kl 08:12 Trådstartare Postat Lördag kl 08:12 9 timmar sedan sa Dark Of Light: Du menar cips? Du menar cheks? 1
Neosus Postat Lördag kl 11:42 Postat Lördag kl 11:42 3 timmar sedan sa slejnard: Han är här! Överallt! yep
slejnard Postat Lördag kl 14:10 Postat Lördag kl 14:10 Provar ett recept med långkokt älgköttfärs i rödvin och en massa lök av olika sorter. Så nu ska det puttra en styv timme till. 😋😋😋
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.