Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
9 minuter sedan sa slejnard:

Hen där i ovala älgskiten. Okärt barn har många namn. Bad orange. Rutten frukt. Skapad ur en tecknad serie (Simpsons). Köpte sig makten. Grovt narcissist. Lögnare. Trump alltså. 

Här kan du se om han uppfyller kriterierna enligt DSM-5. 😀

https://giftigarelationer.com/2017/11/09/kriterier-for-diagnosen-narcissistisk-personlighetsstorning-enligt-dsm-5/

Redigerat av Analogfreak
Postat (redigerat)
13 timmar sedan sa Analogfreak:

Jag trodde karamellteamet hade skoter.

Vilka gottegrisar!

Redigerat av CHAE
Postat (redigerat)
2 timmar sedan sa slejnard:

Är det så här man ska ägna dagarna som arbetsbefriad? Dricka kaffe , längstah å filosofera? Greja med småfix å fånga dagen? Till våren ska jag skrapa å måla huset plus dess extra byggnader såsom vedbod å garage. 

Vet inte hur det verkar där uppe men här söderöver får man inte vara overksam speciellt länge, iaf om man är inskriven på AF. Arbetslinjen gäller. Blåslampan med X antal sökta jobb/dag går igång. Presterar man inte riskerar man bli av med sin ersättning. Har man ingen A-kassa hänvisas man till socialen med samma krav. Utvidgat söknät gäller med sökta jobb i andra regioner och ev. krav på flytt. Efter en tid hänvisas man till någon form av vuxendagis/förvaring/utbildningsverksamhet på heltid där man lär sig skriva sin CV, söka jobb, uppföra sig på anställningsintervjuer mm, mm. Alltför många har missbrukat systemet och då blir det såhär förstås och med all rätt.

Är det annorlunda där? Ja, sedan beror saker och ting på de personliga förutsättningarna förstås.

Redigerat av Dark Of Light
Postat
1 timme sedan sa Dark Of Light:

Vet inte hur det verkar där uppe men här söderöver får man inte vara overksam speciellt länge, iaf om man är inskriven på AF. Arbetslinjen gäller. Blåslampan med X antal sökta jobb/dag går igång. Presterar man inte riskerar man bli av med sin ersättning. Har man ingen A-kassa hänvisas man till socialen med samma krav. Utvidgat söknät gäller med sökta jobb i andra regioner och ev. krav på flytt. Efter en tid hänvisas man till någon form av vuxendagis/förvaring/utbildningsverksamhet på heltid där man lär sig skriva sin CV, söka jobb, uppföra sig på anställningsintervjuer mm, mm. Alltför många har missbrukat systemet och då blir det såhär förstås och med all rätt.

Är det annorlunda där? Ja, sedan beror saker och ting på de personliga förutsättningarna förstås.

Nä det är precis samma här. Jag har ju 12 månaders uppsägning så behöver inte ta den fighten förns först i december. Känns ganska bra ur ett rent ekonomiskt perspektiv. Tråkigt ändå tappa jobbet. Jag skyller helt och håller på brunhögern. ALLT är deras fel. Minskade anslag med 30% till folkbildning är förödande, speciellt för små kommuner. 

Postat (redigerat)
38 minuter sedan sa slejnard:

Nä det är precis samma här. Jag har ju 12 månaders uppsägning så behöver inte ta den fighten förns först i december. Känns ganska bra ur ett rent ekonomiskt perspektiv. Tråkigt ändå tappa jobbet. Jag skyller helt och håller på brunhögern. ALLT är deras fel. Minskade anslag med 30% till folkbildning är förödande, speciellt för små kommuner. 

Du kanske blir anvisad ett gruvjobb i Kiruna så då blir det till att veckopendla. Nu ska den gamla nedlagda koppargruvan Viscaria i Kiruna öppna igen. Talga planerar gruva för sällsynta jordartsmetaller i Vittangi i Kiruna kommun. Kiruna kommun sa nej till fler gruvor då det inte finns bostäder och för att fler arbetstillfällen inom gruvindustrin medför ytterligare vakanser inom vård, skola och omsorg eftersom det är svårt att lfå människor att flytta till Kiruna. Men regeringen har nu utfärdat ett planföreläggsnde som innebär att Kiruna kommun har ålagts att inom en viss tid ta fram en detaljplan för gruva i Vittangi. Om kommunen underlåter genomföra detaljplanen inom utsatt tid kan regeringen uppdra åt Länsstyrelsen att genomföra detaljplanen på kommunens bekostnad. 

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.