Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
24 minuter sedan sa Analogfreak:

Nuförtiden är det nog klurigare att lista ut med artister som Hooja och Fröken snusk.

Äh, de är avslöjade för länge sedan. Kommer du ihåg den där Lordi? De försökte sig på en Kiss karriär men det tog slut fort det också...

• Haha 1
Annons
Postat (redigerat)

I föräldrahemmet spisades det P4 Kalmar all day long så jag antar att det var det jag växte upp med. 
Svensktoppen och Kanske på Svensktoppen teh shit plus päronens löjligt stora skivsamling som bestod av mestadels svensk schlagermusik och en hel hoper av utländsk musik, företrädesvis från Medelhavsländerna.

Päronen reste rent otroligt mycket innan jag och bråzzan anlände till Sverige och det var en grej att köpa inhemsk musik på LP från just det landet man besökt så man kunde lyssna på bouzouki-versioner av ABBA. Tungt…

Via Hits-böckerna (minns ni dem?) började jag traggla 60- och 70-talsgrejer på en inlånad nylonacke när jag var 12-13 år och på så sätt fick jag upp ögonen för både rock och roll.

När jag blev lite äldre (och började stänga in mig i pojkrummet) ramlade jag rakt in i P3 och givetvis Tracks.

Det var helt jävla galet; häftig och engelskspråkig musik som golvade mig fullständigt. Bråzzan prenumererade dessutom på OKEJ och helt plötsligt kunde jag läsa om alla de där tuffa artisterna; Roxette, Ultravox, Iron Maiden, ACDC, Twisted Sister, KISS, Depeche Mode m fl. Ja verkligen alla!

Bandtrassel, Kaj Kindvall och senare Hassan och Rally.

Ptjaa, på den vägen är det…

Redigerat av CHAE
  • Gilla 2
Postat (redigerat)
On 2/20/2025 at 4:15 PM, CHAE said:

Emulate this, muthafakkas!😎

IMG_1373.jpeg

Ja alltså, ingenting är ju de facto in-patchat på bilden så för tillfället så blir det inte så svårt att emulera tystnaden som den synthen ger ifrån sig. 🤷🏻‍♂️ 😅

Redigerat av Naymari
Postat

Bäst att laga den då. Ja, broccolin eftersom den är paj.

Kvällens mellodeltävling bjuder inte på några större skrällar. Är osäker på om Måns får till någon revolution trots de 100 tals tusingar som hans Carolafläkts nummer kostar eller om man blir oerhört bastusugen på uppmaning av någon som heter Kaj (vilket bisarrt nummer). Lundstedts bidrag låter som utspädd Alcazar. Nåja, kanske kan showandet och produktionen piffa upp saker och ting. Det är ju inte bara låten som tävlar som bekant.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.