Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
7 timmar sedan sa CHAE:

Sätt en kula i Putin och tio andra minst lika maktgalna och mordiska personer står i kö att ta över presidentposten.

Samma sak med Trump. Jag vidhåller att han, i princip, vann valet med det där sönderskjutna örat, sitt ”Fight! Fight! Fight!” och en jävla massa miljarder från [exempelvis] NRA/vapen-lobbyn.

En kollega vars pappa bor i Staterna menade å sin sida att amerikanska folket fortfarande hade Trumps nederlag 2021 i minnet och tänkte att ”[…] om nu Trump förlorar ånyo kommer det utan tvekan att bli ett inbördeskrig för det var  läskigt nära förra gången.”
Personer som Trump, Musk och Putin har en hel hydra bakom sig i administrationen; hugg av ett huvud och ett nytt tar plats och gör framtiden  ännu mörkare.

Men ”hey”, vad vet jag egentligen?🤷🏻‍♂️

Att, sten för sten, montera ner människors yttrandefrihet och möjlighet stt föra regimkritiska samtal i det offentliga rummet är direkt farligt men det sker sakta men säkert, t ex i USA just nu.

Det har hänt förut och det är otroligt sorgligt att människor inte lärt sig mer av historien😔

Mina två cent.

Så är det. Demokratin monteras ner på många håll på jorden. Var det inte Hegel som sa, " Det enda vi lär oss av historien är att vi inte lär oss något av historien"?

Så fungerar vi... kpd?

Postat
42 minuter sedan sa slejnard:

Frågan är hur de ska stoppas? 
morn å KPD!

fin pt Dol! 👍👍

Bl.a genom engagemang och att vi bevakar demokratin och tar hotet mot den på allvar. Vi har en tendens att bli lata och dekadenta. Leva våra liv i en självupptagen bubbla och överlämna allt "det där tråkiga" till "andra".

Det sker stegvis och beslutsamt och vips så är det kört.

Postat

Barberaren Barbaras bärbara barbar-barberarbar.

Den plockar hon med sig, så barbarerna kan sitta och dricka öl medan de får sitt hår klippt.

• Haha 1
Postat
58 minuter sedan sa slejnard:

Tänkte ta en KPD nu på eftermiddagen men skippade det. 

DoL panicking in 3…2…1

Postat
7 timmar sedan sa Fidden:

Det är rätt. Hos barberaren behöver man vara vaksam och på alerten. 

Annars är det, vahettereh, klippt?

1 timme sedan sa CHAE:

DoL panicking in 3…2…1

HOPPA ÖVER KPD!?!?!?

1 timme sedan sa CHAE:

IMG_2279.jpeg

För man vet ju aldrig när man behöver en.

Postat

JOoo men nog vart ja nöjd med Boss pedalen! dEN ÄR UNGEFÄR 1000 GÅNGER BÄTTRE än min gamle Line6 pedalen! Line6:an duger bra att ha delay och reverb och sånt jox och sedan dist och cab simulator ur den nya pedalen! Eller först Bossen och sedan alla effekter! Och SEDAN en gnutta rocknroll gnista i det hela så det svänger så att enda håret på flinten blåser iväg åt helvete... 

julli-kaffe.GIF.16e2f63255d0c6c6bc292df5a8cb384b.GIF

• Gilla 2
Postat
2 timmar sedan sa Neosus:

JOoo men nog vart ja nöjd med Boss pedalen! dEN ÄR UNGEFÄR 1000 GÅNGER BÄTTRE än min gamle Line6 pedalen! Line6:an duger bra att ha delay och reverb och sånt jox och sedan dist och cab simulator ur den nya pedalen! Eller först Bossen och sedan alla effekter! Och SEDAN en gnutta rocknroll gnista i det hela så det svänger så att enda håret på flinten blåser iväg åt helvete... 

julli-kaffe.GIF.16e2f63255d0c6c6bc292df5a8cb384b.GIF

Kul 🤩🤘🏻👍

Postat
25 minuter sedan sa Fidden:

Jordhonans kefir.

Vadan

20 minuter sedan sa Fidden:

Afghan-Ernst

Är

17 minuter sedan sa Fidden:

Ja, om snits rann

Detta

14 minuter sedan sa Fidden:

Kort ek i pik

(tror jag)

Frågan

9 minuter sedan sa Fidden:

Osedvanlig ren sans

Om? 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.