Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
3 timmar sedan sa Neosus:

[…] Sjukvården är ju det enda stället man kan få jobb på om man går nån slags utbildning. Men det är inget som passar mig tror jag! 

Säg inte det!

2007 började jag, helt outbildad (med en sexveckors intro-period) jobba inom den kommunala hemtjänsten och TOKälskade det.

Jag som, bara något år innan, sagt att jag aldrig aldrig skulle jobba med människor.

Ett års utbildning till usk:a (på KomVux) och 18 år senare sitter jag här i Västervik på en akutmedicinsk hjärtavdelning på sjukhuset med en lön som är högre än en nyexad ssk, otaliga bekostade utbildningar och som HLR-instruktör.

Så kan det gå, som SJr skulle sagt.

• Gilla 2
Postat
57 minuter sedan sa Neosus:

Frågan är har dom åkt på en surfingbräda?

Skateboard?

Pulka?

Skoter?

Båt?

Cykel?

Rullstol?

På en räkmacka?

03-03.GIF.bd061e76adea49287e64c455299ca258.GIF

Du vet att allt det där hänger ihop va?

53 minuter sedan sa Neosus:

Hjulen står för dörren när dom står där som man alltid brukar säga när man säger det så att säga!

Dumt för de kan fälga av sig...

Postat
19 minuter sedan sa slejnard:

* röker fesk? 😎

Spontant vill jag svara nej. Det här med gälar (och undervattensmiljö generellt) känns svåröverkomligt.  

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.