Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det var så mycket som var farligt back in the day(s). Skräckfilmer, videovåldet, hårdrocken. Senare dataspelen som GTA m.fl.

Frågan är i dessa moderna skolskjutningsdagar. Hur mycket påverkar det oss egentligen?

Med det sagt, jag har sett stympade människor, folk som hoppat ut framför tåg, resultatet av bilar som kört på cyklister och fotgängare (allt det här på riktigt alltså). Långt ifrån ovan nämnda saker och jag mår hyfsat. Känner inte för att gå all postal.

Perspektiv. Livet påverkar en på olika sätt. Det går inte att vända sig ifrån. Låtsas saker är vad det är. The real deal är något helt annat.

Lätt att säga så förstås när man inte lider av mentala sjukdomar eller besvär.

Postat

Ah, det vore en långsökt teori. Tanken var bara att det var så lätt att skylla på vissa konstnärliga uttryck för all världs ondska back then. Blev man bara av med hårdrocken och videovåldet så skulle allt bli så bra... Naivt förstås men vad visste vi då?

Trump... det är en helt annan historia...

Mer kärlek och hopp, Slej? Låter vackert förstås, men det fungerar inte så enkelt tyvärr har vi ju märkt. Krävs mer handling. Sedan kan vi drömma igen. Tills nästa gång... osv. 🔄

Postat

Mina föräldrar var snälla och lät mig lyssna på precis vad jag ville! Allt från Pro Pain till Iron Maiden!

Dansband och pop och jazz och disco och allt möjligt skojj..

Lyssnade på allt! 

Postat

Mina föräldrar hade kassetter med Svensktoppen som de spelade när vi åkte bil. Jag har under hela mitt vuxna liv alltid haft en låt i huvet som jag älskade men har aldrig vetat vad det var för låt. Men av en ren slump för några veckor sedan råkade den dyka upp i ett tv-program och i eftertexterna lyckades jag identifiera den.

Har ni hört den?

• Gilla 1
Postat
3 minuter sedan sa Analogfreak:

Mina föräldrar hade kassetter med Svensktoppen som de spelade när vi åkte bil. Jag har under hela mitt vuxna liv alltid haft en låt i huvet som jag älskade men har aldrig vetat vad det var för låt. Men av en ren slump för några veckor sedan råkade den dyka upp i ett tv-program och i eftertexterna lyckades jag identifiera den.

Har ni hört den?

Ja den är riktigt bra! 

Postat
46 minuter sedan sa slejnard:

Handling kommer! I sinom tid. I sinom. I rättan tid! 

Jag älskar och respekterar din optimism. Önska jag kunde dela den...

45 minuter sedan sa slejnard:

Kanske ser. Lyssnade lite på radion häromdagen. 

Jag med, klar man ser på det!

34 minuter sedan sa Neosus:

Ja, jag tror inte man blir massmördare bara för att man spelar CS dygnet runt!

Klar inte!!!! Med tanke på vad jag spelat, sett IRL och upplevt så hade jag varit det för länge sedan om det är det som är orsken.

12 minuter sedan sa slejnard:

Morsan var skeptisk när jag lånade hem the number of the beast från en kompis. Omslagen och titeln skilde sig en del från mina KISS-skivor och Quiet Riot. Minns ni dom? 

Jag minns. Mina första influences var det som mina päron lyssnade på 50-tals rock . Fats Domino, Little Rickard, Elvis. Sådant lade grunden. Speciellt Elvis lärde mig mycket om sångteknik. Sedan skapade man sin egen smak. Kiss, Motörhead, Whitesnake, Deep Purple, U2, Iron Maiden, Judas Priest, Queensryche och en hel del heeeelt andra genreer och så vidare mm. Det ÄR viktigt att ha en bredd i sitt lyssnande. Inte så enkelt förstås. Det handlar om tycke och smak samtidigt förstås. 

7 minuter sedan sa Neosus:

Mina föräldrar var snälla och lät mig lyssna på precis vad jag ville! Allt från Pro Pain till Iron Maiden!

Dansband och pop och jazz och disco och allt möjligt skojj..

Lyssnade på allt! 

Det är sådant som utvecklar!!! Lyssnar man bara på t ex hårdrock så blir musikskapandet väldigt enahanda. Även om det är just hårdrock som man vill skapa. Jag älskar dina piano jazziga grejer skarpt t ex!!!

• Gilla 2
Postat
7 minuter sedan sa Analogfreak:

Har ni hört den?

Absolut!!!!! 👍

Postat (redigerat)
20 minuter sedan sa Analogfreak:

Jag tycker det finns mycket fantastiskt inom klassisk musik att lyssna på.

Vad tycker ni om klassisk musik?

Klassiskt gick jag i gång på som ett knott! Fortfarande är det någon som jag lyssnar på. Samt jazz i alla former!!!! En hel del tror att jag bara är hårdrock. Förståeligt om man tittar på vad jag sjungit in genom åren. Klassiskt skolar en seriöst. Blues, jazz, pop, allt!!!!  Bra skit!!!!!!!!

13 minuter sedan sa Analogfreak:

Kiss såg lite läskiga ut när dom sminkade sig tyckte jag som liten.

Jag kommer ihåg det också. Jag gick igång på att försöka ta reda på hur de såg ut utan smink. Overheadpapper och tuschpennor och div. osminkade bilder i t ex tidningen OKEJ släppte på spänningen back in the day. Oh, those were the day´s... 🙄

Redigerat av Dark Of Light
Postat
16 minuter sedan sa Dark Of Light:

Jag gick igång på att försöka ta reda på hur de såg ut utan smink.

Nuförtiden är det nog klurigare att lista ut med artister som Hooja och Fröken snusk.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.