Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!
Den här är på gång att få en uppfräschning. Spelade in originalet för en herrans massa år sedan och gjorde en ny version som de nu plockat ner av nån anledning. Sången är ännu i sin linda och det ska ev nya trummor men kunde inte hålla mig. Vad tror ni om soundet och arr och framförande? Förslag?
EDIT: NY MIX

EDIT 2: Ny mix, ny sång.

Redigerat av slejnard
Ändrade version och mix nu v3
Annons
Postat
33 minuter sedan sa slejnard:

Hej!
Den här är på gång att få en uppfräschning. Spelade in originalet för en herrans massa år sedan och gjorde en ny version som de nu plockat ner av nån anledning. Sången är ännu i sin linda och det ska ev nya trummor men kunde inte hålla mig. Vad tror ni om soundet och arr och framförande? Förslag?

Postat

Var ä  den äldrenspelningen/videon som var det första jag hörde från dig för 5-6 år sen? Jag minns sången som "rundare i kanterna" (profesionell musikterm) å videon me mysigt märkllga segelbåtar som fick mig att tänka på Alfred Jarry's Patafysik. Skulle inte förvåna mig om din YouTube-siida seglar upp /pär

Postat
2 minuter sedan sa slejnard:

Hej Pär! 
Ja den finns kvar på min Youtubekanal och det är ju bra 👍. Borta från andra tjänster! Låter så här då. Annan approach på sången och mixen. 

VA DE tumnålen som va en segelbåt?

Postat
58 minuter sedan sa slejnard:

Hej!

Postat

Lyssningsupplevelsen var bättre på Soundcloud Direkt utan omväg. Fortfarande "rund i kanterna". Banjo på riktigt?

Postat
19 minuter sedan sa Pär Nord:

VA DE tumnålen som va en segelbåt?

Skivomslaget som en kompis målat försvann också och det var en segelbåt genom rymden😃

7 minuter sedan sa Pär Nord:

Lyssningsupplevelsen var bättre på Soundcloud Direkt utan omväg. Fortfarande "rund i kanterna". Banjo på riktigt?

Ja SC är lite knepigt. Gör nåt med ljudet. Bra att den fortfarande är ”rund”. Ingen banjo men väl en nylonsträngad akustisk gitarr. 

Postat

Jäkligt bra låt; speciellt gillar jag gitarr-arpeggiot som ligger och lurar mot den låga gitarrens långa toner.

Men virveln låter som den ligger till vänster? Det låter lite skumt. 

Kanske lite mer bas? - nu är mixen väldigt diskantig.

• Tack! 1
Postat

Hear hear… tack! Kul att höra.

Virveln ska såklart ligga i mitten. Just nu har jag bara ett stereospår så kan inte göra nåt. Min trumkompis ska spela om dom och då får jag varje trumma på separata spår. Blir en konst i sig att mixa dom!

Bra feedback om basen . Ska kolla det också. 

Postat

När jag lyssnar lite snabbt tycker jag att virveln ligger i mitten, men trummorna saknar fortfarande tryck och låter överlag inte så kul. Sången blev tydligare och till det bättre nu. 🙂

• Tack! 1
Postat

Tack! Nå de låter lite som när man spelar på tidningar eller med blompinnevispar. Tror dock det blir bra med de nya då min trumvän blivit bättre på att spela in och jag får trummorna i separata spår. Kul att höra att sången är bättre. 👍😊🎵

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.