God Jul på er! Har steppat upp nu med macbook, audiointerface och rode nt1 mikrofon. Har inga studiomonitorer och kommer nog inte skaffa det i första taget iallafall. Mina hörlurar köpte jag för typ 400 kr och duger väl egentligen inte till mixning.
Då jag inte kommer mixa genom ljudinterfacet utan direkt kopplat till laptopen funderar jag på dessa med 80 ohm. Verkar prisvärda och omtyckta. Någon som tycker det verkar smart eller dumt? Har ju slutna lurar nu som jag kan använda när jag lägger sång. Dessa är också slutna. Hade kunnat tänka mig öppna. Förstår det som att man får en annan känsla i ljudbilden då, någon som har erfarenhet?
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
Richie76
God Jul på er! Har steppat upp nu med macbook, audiointerface och rode nt1 mikrofon. Har inga studiomonitorer och kommer nog inte skaffa det i första taget iallafall. Mina hörlurar köpte jag för typ 400 kr och duger väl egentligen inte till mixning.
Då jag inte kommer mixa genom ljudinterfacet utan direkt kopplat till laptopen funderar jag på dessa med 80 ohm. Verkar prisvärda och omtyckta. Någon som tycker det verkar smart eller dumt? Har ju slutna lurar nu som jag kan använda när jag lägger sång. Dessa är också slutna. Hade kunnat tänka mig öppna. Förstår det som att man får en annan känsla i ljudbilden då, någon som har erfarenhet?
https://www.thomann.de/se/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm
Eller satsa på dessa? Bättre för mixning kanske? Kan spela in med de slutna lurarna jag har
https://www.thomann.de/se/akg_k701.htm
Redigerat av Richie7618 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.