Hans Carlsten Postat Måndag kl 21:07 Postat Måndag kl 21:07 Halloj! Ny låt på g. Handlar om att önska ett ex allt gott i livet. Hit me with all you got!
Richie76 Postat Måndag kl 23:57 Postat Måndag kl 23:57 Pluskontot: Sånginsatsen, texten, känslan i låten, rytmgitarren i första versen, minuskontot: synthljudet på verserna, någonting med sångljudet/rum/effekt som inte tilltalar mig, svårt att sätta fingret på vad det är. Bra på det stora hela. 1
Hans Carlsten Postat Tisdag kl 06:01 Trådstartare Postat Tisdag kl 06:01 Jag har skurit bort ganska mycket lows på sången och har rejält med kompression. Kanske blev lite mycket? Effekten är endast lite delay.
slejnard Postat Tisdag kl 18:50 Postat Tisdag kl 18:50 Jag tycker det låter bra! 👍 Enda minuset är att det vore önskvärt om den gick snabbare men det är mitt personliga tycke. Bra jobbat på det hela! 1
Henric Svensson Postat 22 timmar sedan Postat 22 timmar sedan -Bra låt, låter fint! -I början på refrängen hörs det lite starkt gitarrgnissel vid ackordsbytena - kanske går att ta bort/få ner i volym? -Kanske lite backing vocals, lugnt i början sen öka successivt? 1
Hans Carlsten Postat 20 timmar sedan Trådstartare Postat 20 timmar sedan Tack! Du har rätt om gitarrgnisslet. Det kan vara charmigt, men här blir det lite väl mycket. Stämmor har jag övervägt, men hittills lämnat därhän. Jag kan höra en gospelkör i mitt huvud, men det blir nog svårt att få till. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.