Jump to content
Annons

Fråga

Postat

Hejsan!

Min gitarrförstärkare börjar säga upp sig så jag måste skaffa en ny. Budgeten jag tänkte mig var 3000 (snålt jag vet, men så är läget).

Egentligen vill jag ha en så ren förstärkare som möjligt då jag använder Vox Stomplab 2G, samt en Whammy och en Wah Wah.

Behöver inte vara allt för stor då jag mickar ut förstärkaren vid live-framträdanden. Den ska dock orka med en liten replokal där trummis är högljudd hehe.

Vi spelar mycket Lynyrd Skynyrd, Blackberry Smoke, Joe Bonamassa, Thin Lizzy...... Alltså en blandning av cleant ljud och även ganska distat.

Någon som har något förslag?

6 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0
Postat

Tack för tips!

Behöver dock inte vara en röris.

Verkar vara dåligt med begagnade förstärkare i Värmland som är vettiga så funderade på att köpa en ny faktiskt.

Har kollat lite på Orange Crush 35 RT och Blackstar Debut 50R. Någon som har erfarenhet av dessa?

• 0
Postat
38 minuter sedan sa slejnard:

BOSS Katana kanske? 🤔 

Ja det kanske också är ett alternativ.

Har inte spelat på så många stärkare genom åren, och de jag har spelat på har varit lite mer old school med få funktioner. Behöver egentligen bara ha en stärkare med bra cleant ljud och med bra botten då dist/overdrive kommer från multieffektpedalen 🤷‍♂️

• 0
Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Okej ja jag förstår! Min första var en Peavy bandit transistorstärkare. Lät ändå bra liksom Marshall valvestate s80. Det finns som sagt många att välja på. Du kan fynda rejält om du handlar begagnat. Lycka till i din quest. 

Banditen har jag provat faktiskt. 

Letar som tusan efter begagnat, men finns inte något överflöd att tillgå då man gärna inte vill åka 10 mil. 

Men jag får leta lite, annars får det bli en ny från tysken. Tack 🙂 

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.