Jump to content
Annons

Idag är det synd om mig. Trasig Monitor resulterade i 3 dagars felaktigt sökande.

Recommended Posts

Postat

Som rubriken säger. FY fan.

Trodde det var problem med Panning med Cubase och Neural DSP...
Efter ett onödigt köpt plugin (dock bara 270kr) så splittade jag ut två stereo track i wav och fick samma problem.

Efter två dagar körde jag ett stereo test på youtube och den vänstra monitorn låter helt annorluna än den högre. Dovare som någon lagt en filt över den eller nåt.

Undrar om den är trasig eller om det är kablarna. Ska byta först.

Lite synd om mig faktiskt. Jag ifrågasatte hela min kompetens när jag inte fattade hur stereo funkade ett tag typ.

• Ledsen 1
Annons
Postat

AH! Det är den vänstra diskant-högtalaren som är helt trasig!

Inte undra på att jag var missnöjd med Neural DSP också i flera veckor!
Jösses vad bekymmer jag haft. Misstänker att någon av barnen gått och tryckt in mittenkonen. 😃

Postat

Har testat med multimeter OL när jag testar med Ohm så den är helt paj. Ett tips är också att connecta ett 9V batteri mot polerna så att man får ett litet studs men helt dött där också.

Så det är bara att beställa en ny. Tur i oturen. 😃

Postat

@Richie76 Hahaha sant!

Hade en analog "studio" hemma i förra lägenheter. Grabben två bast och lärde sig gå. Gled förbi och tryckte in en "Split" knapp på mixern.

Blev felsökning och riva hela studion innan jag kom på det. 😃

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.