Henric Svensson Postat 23 november Postat 23 november Hej på Er! Precis gjort klart denna - Den mörka tiden nu - blev en jul/advent låt med Svensk text såklart! Kul att höra vad den samlade expertisen tycker om låt/text/mix! Den mörka tiden nu - Text & Musik Henric Svensson 202411 För det är den mörka tiden nu En dörr på glänt en strimma utav hopp Vi tänder snart ett ljus i advent November har bara några dagar kvar Den första snön faller utanför min dörr Lucia kommer snart med ljus uti sitt hår För det är den mörka tiden nu Ett litet ljus med en låga så klar Trotsar mörkret skingrar skuggorna bort Vi tänder snart våra ljus i advent För kärlek och fred för allt vi håller av Den mörka tid som är nu Behöver ett ljus med en låga så klar Vi tänder snart fyra ljus i advent För fred på vår jord för vänskap och tro Tänder ljus i advent Vänder igen blir ljusare igen Tänder ljus i advent 2
Henric Svensson Postat 25 november Trådstartare Postat 25 november -Börjar kännas klar! -Ska försöka få ut den till den 2:a advent var tanken! 😍
Jonatan Lundin Postat 26 november Postat 26 november (redigerat) Bra! Suverän låt, mix o text till advent. Ljudbilden låter limmad och klar. Vad är det för ackord du tar i introt? Major sex-ackord? Redigerat 26 november av Jonatan Lundin 1
Henric Svensson Postat 26 november Trådstartare Postat 26 november 10 timmar sedan sa Jonatan Lundin: Bra! Suverän låt, mix o text till advent. Ljudbilden låter limmad och klar. Vad är det för ackord du tar i introt? Major sex-ackord? -Tack! Kul att du gillar låt och mix! -Jag tar dej på orden och laddar upp den på Spotify ikväll! -Intro ackorden är: Cmaj7 add9 - Am7 add9 - Fmaj7 add9 - Dm7 add9 Abmaj7 - Bb11 - Cmaj7add9. Som pianist när man lirar pop försöker jag tänka i två tonarter samtidigt, ett Cmaj7add9 = G6 med C i basen osv Mvh Henric
Henric Svensson Postat 26 november Trådstartare Postat 26 november -Om allt funkar dyker den upp på Spotify den första advent!
Peter Roos Postat 28 november Postat 28 november Strålande (!) som vanligt! Fint mixad också, låter bra i mina Genelecar. Mvh, Peter 1
Henric Svensson Postat 29 november Trådstartare Postat 29 november 9 timmar sedan sa Peter Roos: Strålande (!) som vanligt! Fint mixad också, låter bra i mina Genelecar. Mvh, Peter -Tackar ödmjukast! -Kul med en jullåt!
Richie76 Postat 29 november Postat 29 november För det första är detta så sjukt proffsigt! Vill inte bli påverkad av vad andra skrivit så kanske skriver något som andra redan gjort.. Jätteskön låt och 100% framfört, som vanligt får man väl tillägga. Saker som jag personligen tycker är att pingpong delayet (om det nu är det) som man hör på sången i första versen, skulle jag dra ner en liiten smula, alternativt skära lite i de högre frekvenserna. Nu låter det som jag vet vad jag pratar om, vilket jag inte gör😂 Sen är jag inte tokförtjust i den distade rösten i slutet, blir lite för påträngande i mina öron, kanske skära lite bas där? Och kan man inte lägga in en liten bjällra i fjärran någonstans? På det hela en riktigt snygg kompisition, Henric!👏👌🎅 1
Henric Svensson Postat 29 november Trådstartare Postat 29 november 9 timmar sedan sa Richie76: För det första är detta så sjukt proffsigt! Vill inte bli påverkad av vad andra skrivit så kanske skriver något som andra redan gjort.. Jätteskön låt och 100% framfört, som vanligt får man väl tillägga. Saker som jag personligen tycker är att pingpong delayet (om det nu är det) som man hör på sången i första versen, skulle jag dra ner en liiten smula, alternativt skära lite i de högre frekvenserna. Nu låter det som jag vet vad jag pratar om, vilket jag inte gör😂 Sen är jag inte tokförtjust i den distade rösten i slutet, blir lite för påträngande i mina öron, kanske skära lite bas där? Och kan man inte lägga in en liten bjällra i fjärran någonstans? På det hela en riktigt snygg kompisition, Henric!👏👌🎅 -Tack, kul att du gillar låten! -Som gammal dansbandsräv kan man inte annat än älska delayet! 😁 -Skämt åsido, har laddat upp denna mixen på Spotify, kommer nu den första advent! Med vänlig hälsning, Henric.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.