Jump to content
Annons
  • 0

Premiera tydlighet eller ta bort oönskade frekvenser?

Fråga

Postat

Godkväll! Har en så fruktansvärt kass DAW så jag kan bara ha plats med en eq per kanal och den eqn kan, hör och häpna, ha 3 (band). Har såklart hp filter också. Så på sången kan jag ju upptäcka osköna frekvenser som jag skulle vilja ta bort på flera ställen, alternativt burkighet exempelvis. Men tänker att det handlar om prioritering. Jag tänker att vissa artister, tex beegees eller Taylor swift har osköna sångfrekvenser när man drar på hög volym. Så om man får välja mellan pest eller kolera, få fram en tydlig och klar sång som kan innehålla osköna frekvenser eller en mer otydlig och luddig sång men som inte innehåller lika osköna frekvenser, vad väljer man? Och ja, jag borde skaffa logic på surfplattan så löser sig alla mina problem men det är en alltför lätt lösning😅

IMG_3033.jpeg

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.