Henric Svensson Postat Torsdag kl 19:00 Dela Postat Torsdag kl 19:00 (redigerat) Hej! Blev sugen på att testa min andra Shure mick som jag köpte för ett tag sedan, en helt vanlig Shure Beta 58 A i ett projekt! Satte ihop ett groove i ess moll för ovanlighetens skull, passade på att testa lite nya bas och. gitarr ljud också ifrån bl a Logic, EZ mix och Universal Audio. Bara kopplade in micken och satte ihop en text i farten - rätt kul att bara hitta på och sen blir det vad det blir! Universal Audio har kommit med en ny multieffekt för sång, Top Line Vocal Suite, som jag passade på att testa i detta projektet, låter bra tycker jag, där finns allt man behöver och lite till och sprängfylld med presets för olika genres! Låten fick titeln Ett viktigt experiment och låter så här: Text & Musik Henric Svensson 202411 Jag bara provar jag testar mej fram Kanske blir det bra och då blir jag så glad Jag bara prövar jag bara testar Och det är faktiskt ett viktigt experiment När jag har börjat är det svårt att lägga av Vägen fram den är krokig den är smal Det spelar ingen roll ingen roll alls Men det är faktiskt ett viktigt experiment Om du vill skriva en sång någon gång kom igång natten är lång Först en vers vilken pärs En poäng en refräng om en rosa maräng Varje resa har en början och ett slut Över hav och land finns en annan strand Jag bara testar jag flyger fram Men det är faktiskt ett viktigt experiment Viktigt experiment Kanske blir det bra och då blir jag så glad Och det är faktiskt ett viktigt experiment Viktigt experiment Vägen fram den är krokig den är smal Om du vill skriva en sång någon gång Kom igång natten är lång Först en vers vilken pärs En poäng en refräng om en rosa maräng Varje resa har en början och ett slut Över hav och land finns en annan strand Jag bara testar jag flyger fram Men det är faktiskt ett viktigt experiment Men det är faktiskt ett viktigt experiment Viktigt experiment Redigerat 6 timmar sedan av Henric Svensson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richie76 Postat Torsdag kl 20:44 Dela Postat Torsdag kl 20:44 Låter fantastiskt bra i mina öron. Gitarrljudet och sångljudet framförallt. Som vanligt mycket bra framfört även om denna blev lite improviserad. Inget alls att anmärka på. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henric Svensson Postat Fredag kl 00:50 Trådstartare Dela Postat Fredag kl 00:50 3 timmar sedan sa Richie76: Låter fantastiskt bra i mina öron. Gitarrljudet och sångljudet framförallt. Som vanligt mycket bra framfört även om denna blev lite improviserad. Inget alls att anmärka på. -Tack, kul att du gillar soundet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonatan Lundin Postat Söndag kl 08:38 Dela Postat Söndag kl 08:38 Kanon, mycket bra som vanligt! Jag gillar arpeggiot som ligger i bakgrunden och ger lite spänning. Om man ska tycka något lite, så kanske sustainen på virveln är lite för hög: nu hörs sejan ganska mycket efter det initiala slaget. Kanske lite mer transient och mindre sustain, för att få lite mer snapp? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat Söndag kl 09:15 Dela Postat Söndag kl 09:15 Bra låt och bra ljud! Gitarrsolot i början har riktigt skönt häng. Snyggt! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henric Svensson Postat Söndag kl 19:44 Trådstartare Dela Postat Söndag kl 19:44 10 timmar sedan sa Jonatan Lundin: Kanon, mycket bra som vanligt! Jag gillar arpeggiot som ligger i bakgrunden och ger lite spänning. Om man ska tycka något lite, så kanske sustainen på virveln är lite för hög: nu hörs sejan ganska mycket efter det initiala slaget. Kanske lite mer transient och mindre sustain, för att få lite mer snapp? @Jonatan Lundin Arpeggio synthen gillar jag med. Trummorna är EZ Drummer något rockset med platereverb - tycker dom funkar bra till detta, men som alltid en smaksak! 10 timmar sedan sa slejnard: Bra låt och bra ljud! Gitarrsolot i början har riktigt skönt häng. Snyggt! @slejnard Har använt en Friedman förstärkareplugg på Stratan,kul att du gillar! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henric Svensson Postat 6 timmar sedan Trådstartare Dela Postat 6 timmar sedan -Börjar känna mej jätteklar med denna! -Lär dyka upp på Spotify inom kort/evighetsarkivet som jag väljer att kalla det! 🤣 -Tackar ödmjukast för lyssningar, kommentarer! 😍 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.