Jump to content
Annons
  • 0

"Gratis" musikdistributör som distribuerar snabbast!?

Fråga

Postat

Hej på er...

Är ny medlem på detta forum, och även nybörjare inom musikskapande.
Skulle behöva lite tips om olika distributörer av musik.

Jag testade nyligen att distribuera via Freshtunes och Jumpstr.

Freshtunes var snabba med att kontrollera låten.
Tyvärr nekades dock den låten, eftersom att de på något sätt kunde "se" att jag hade tagit liiite hjälp av AI med sången.

Det tog någon dag extra innan samma låt blev "godkänd" hos Jumpstr, och den blev schemalagd att distribueras idag.
Men jag fick ett meddelande tidigare idag om att jag måste välja en årlig plan, (och betala för den), innan låten kunde släppas.
Väldigt missvisande marknadsförering, då Jumpstr ska vara gratis.

Samma låt ligger även hos RouteNote sedan tre dagar tillbaka.
Statusen där står fortfarande som "Pending Moderation".

Finns det någon här som kan rekommendera någon distributör som är "gratis" (tar provision/royalties), och som distribuerar låtar till olika plattformar, relativt snabbt?
Ps. Det finns ingen möjlighet för mig att betala något i förhand, så det är endast gratis distributörer som är intressant i dagsläget.

Stort tack på förhand!

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat

Varför så bråttom? Tror inte det finns några gratis aggregatorer som distribuerar snabbt. Jag hade Amuse tidigare som funkade bra.

Nu släpper jag via en kompis skivbolag. Fungerar bra men det tar ett tag att få ut låtarna. Tror nog du ska ha åtminstone en månads framförhållning. 

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.