Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Lördagen den 30/7 smäller det till i Göteborg! Då hålls den andra "Metaltown"-festivalen nere vid hamnen i Gbg. Förra året lockade man över 5 000 personer trots regn och tveksamt startfält (Alice Cooper m fl) samt att man då krockade med Hultsfredsfestivalen. I år ligger man dagen efter den stora U2-konserten på Ullevi så Du som redan har U2-biljett har nu chansen att få en hel musikhelg i Götet!

Rammstein toppar årets uppställning som kommer att erbjuda ett 15-tal akter ur den tyngre skolan. I skrivande stund är det klart med 4-5 band till, bl a Hammerfall och Apocalyptica. Tung musik kommer att ljuda från tre scener under denna heldag.

Uppgifterna är hämtade ur Göteborgsposten 17 maj. Där finns både annons om biljettsläpp och en artikel om arrangemanget. Biljetter kan bokas via de vanliga kanalerna.

Annons
Postat
Utmärkt, lägg gärna in detta som en kalenderhändelse också!

Vaddå, kalenderhändelse?! Förresten tycker jag att Rammstein borde vara de som TV och radio skulle kabla ut istället för den däringa rostiga gamla järnjungfrun!

Postat

Hmmm... Rammstein vore ju kul att se igen, men 4-5 hårdrockband ovanpå det är då mer än vad jag klarar av... 😆

Jag tycker att Rammstein hade passat bättre på SAMA... 😆

Postat

Det var fett 2004 trorts allt regn 🙂

Kan ju dock inte säga att artisterna var fattiga. Jag menar Brides of Destruction med Nikki Sixx var asfeta. Sen så var det ju kul att se Turbonegro igen 🙂

Hoppas vädret blir bättre i år, kanske kommer då det hade varit kul att se Rammstein.

/Oskar

P.S. Alla banden finns på hemsidan www.metaltown.se

D.S

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.