Jump to content
Annons
  • 0

Kan jag använda ett XLR-Audio Interface och usb-mikrofon tillsammans i FL-Studio?


Baztard

Fråga

Kommer vara bortrest ett tag men vill ändå kunna göra musik. Problemet är att den mikrofon jag använder tillsammans med ljudkortet är utlånad för tillfället, den micken kopplas in i ljudkortet med XLR-kabel. Jag kommer att ha samma ljudkort med mig men en usb-mick i stället.

Går det att kombinera på detta sätt och hur ska jag i så fall ställa in allt i FL-Studio för att få det att fungera?

FL Studio 20 Producer Edition
Windows 10
Stationär dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0
4 timmar sedan sa Baztard:

Kommer vara bortrest ett tag men vill ändå kunna göra musik. Problemet är att den mikrofon jag använder tillsammans med ljudkortet är utlånad för tillfället, den micken kopplas in i ljudkortet med XLR-kabel. Jag kommer att ha samma ljudkort med mig men en usb-mick i stället.

Går det att kombinera på detta sätt och hur ska jag i så fall ställa in allt i FL-Studio för att få det att fungera?

FL Studio 20 Producer Edition
Windows 10
Stationär dator.

Det går att göra allt nu för tiden. Du kan hitta någon adapter, cheap på inf.se kjell.se dlx, thomman framför allt. Amazon. FL tar emot allt som en hora, om du använder ASIO. Lär sig ASIO först och latens.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Just nu sa emedees:

Det går att göra allt nu för tiden. Du kan hitta någon adapter, cheap på inf.se kjell.se dlx, thomman framför allt. Amazon. FL tar emot allt som en hora, om du använder ASIO. Lär sig ASIO först och latens.

Plus du skulle uppdatera till FL2024 finns nu. Producer edition suger. Jag har signature bundle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...