Jump to content
Annons
  • 0

Trumpedaler för livebruk?


akguitar

Fråga

Hej! Är ny här på forumet så frågan kanske redan är lyft men jag hitta inget. 

Jag har precis börjas spela live, och det är solo spelningar med gitarr och loopmaskin och det funkar kanon! I några av låtarna så så drar det på lite mer efter långa lugna intron. Och då hade det varit grymt  att samtidigt stampa ingång en trummaskin för att lyfta det hela. Jag har förstått att ha en separat trummaskin bredvid en annan loop blir svårt att synka. Så är lösningen att byta till en looper med inbyggda trummor där man har den delen förinspelad? Ett problem med flera av loop/drum pedaler är att de saknar möjligheter tex dela signalen mellan förstärkare/pa eller olika start/stop utföranden på loopen. 

Finns det någon mer erfaren solo gitarrist som vill dela med sig av erfarenheter?

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Kan du inte bara koppla in en drumpad till loopmaskinen och stampa in en bastrumma-loop on the fly? 

Men ja, annars finns det kanske loopers med inbyggd funktion för det. Men att få tempot att synka känns lite vanskligt...

/Mvh en som inte har koll, men svarar ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...