Jump to content
Annons

Ny 80-talslåt (mixat om en del)


Recommended Posts

Postat (redigerat)


Har ändrat en del i mixen nu. Fortfarande väldigt osäker på sångljudet. De flesta nivåer börjar sitta men det är något med helheten som jag inte får till.
OBS! Den börjar typ 40 sekunder in och är inte mastrad heller såklart.
 

 

Redigerat av Richie76
Ny version
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 timme sedan sa Richie76:

Jaha, då lägger jag upp en mer genomarbetad låt men inte färdig. Tänker att det är för stora reverb som ställer till det för mig kanske? Väldigt osäker på sångljudet också. Känns som jag highpassfiltrat låångt upp men tappar massa botten? Ni som kan får gärna lyssna. 
OBS! Den börjar typ 40 sekunder in och är inte mastrad heller såklart.
 

Ha en trevlig kväll gott folk🤘

Riktigt skön låt och jag gillar ditt nya sound. Sången och sångljudet är perfekt  👍

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-10-08 at 20:37 sa Giber:

Riktigt skön låt och jag gillar ditt nya sound. Sången och sångljudet är perfekt  👍

Tack Giber! Känner att jag har rockat loss en del på slutet och ville prova något nytt, jätteroligt att du gillar det😊

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-10-09 at 07:22 sa slejnard:

Yeah! 😎 Bra låt och sjysst sound. Mixningen blir bättre och bättre. Om jag får klaga lite så är ”s”- ljuden lite stickiga på sången. Snyggt! 👍

Tusen tack slejnard! Roligt att du tycker mixningen går framåt också, märker inte av det själv😅 Bra tips med s-ljuden, får sätta mig och automatisera i vanlig ordning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
On 2024-10-01 at 05:39 sa Jonatan Lundin:
22 timmar sedan sa Richie76:

Tusen tack slejnard! Roligt att du tycker mixningen går framåt också, märker inte av det själv😅 Bra tips med s-ljuden, får sätta mig och automatisera i vanlig ordning.

Har inte hunnit lyssna än, men när jag läser detta vill jag bara säga alltid de-esser på sången, tidigt i kedjan, innan compressor!

Redigerat av Henric Svensson
Link to comment
Dela på andra sajter

-Sången låter bra, tydlig!

-Jag regerade bara på s-ljud på ett ställe där det kom ett par s/ljud i rask följd…

-Det hörs att du blir bättre på att mixa!

-Låten är helt okej, arrangemanget också, reagerar på ett par ställen där det inte är någon sång, känns lite händelsefattigt!

-Kul att höra dina låtar!

Med vänlig hälsning, Henric

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hjärtligt för feedback, Henric. Uppskattar verkligen att du är ärlig och inte tycker att låt och arr är toppen. Känns skönt att jag verkar göra framsteg med mixandet också. Mest roligt att du tycker det är kul att höra låtarna😊

Ha en fin lördag🤩

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Richie76 ändrade titeln till Ny 80-talslåt (mixat om en del)

Håller med om mycket av det som har sagts här ovan! Mycket som är bra!

Svårt det här med att ge feedback på musik, men för min del så saknar jag lite mer som händer i ljudbilden som annars blir lite "tom". Ex tror jag det hade varit värt att testa en gitarr som hade gjort ljudbilden lite mer spännande. Men, du kan ju ha en avsikt med att det låter precis som det gör och som jag inte känner till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...