Jump to content
Annons

Hur får man sitt piano att låta bra?


EndeeV

Recommended Posts

Hej killar, jag sitter fast på detta. Jag försöker alltid få mitt piano att låta bra men jag lyckades aldrig få den här punchiga och tydliga atmosfären som jag söker efter, jag försökte använda true piano och keyscape men tyckte aldrig att dessa piano var intressanta. Rekommenderar du mig att köpa andra vst med mycket bra klingande piano (jag behöver lite råd för detta, jag kan inte hitta något bättre än keyscape eller true piano för detta) eller är det bara ett problem med mixen.

Detta är exakt den typ av piano jag söker efter: https://soundcloud.com/luminemusicofficial/sets/stutter-house-selected-by

 

Redigerat av EndeeV
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har letat efter bra pianon, och tycker nu att pianoteq är den bästa vst-pianot hittills. Jag har gått över från sample-piano till modelling, då modelling har blivit jäkligt bra på sistone.

Tricket skulle jag säga för att få till en öppet och omfångsrikt pianoljud i pianoteq är bl a att kalibrera velociteten efter midi-klaviaturet, samt ha ett midi-klaviatur som har note-off, samt en sustainpedal som inte bara är en on-off-switch. Jag har precis upptäckt detta o provar mig fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...