Jump to content
Annons
  • 0

Hjälp med att koppla rätt från steget


Joakim Nielsen

Fråga

Tjena... Ny här och behöver er expertis. Jag har ett yamaha P3500S steg och skall koppla två passiva toppar (speakon) och två passiva subbar (speakon) till detta. Jag har inte lärt mig vad allt med "crossover" och fler termer betyder tyvärr. Men jag förstår att jag kan dela på kanalerna så jag kan köra toppar på en och sub på en. Men är det bästa sättet?

 

Innan jag köper på mig massa kablar och svingar på ren tur, kanske ni har input i frågan?

 

Mvh Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

4 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Pecs

 

Robust Power Output, Superior Audio Quality, and Efficient Operation Equipped them with YS Processing (Yamaha Speaker Processing) to deliver a signal that will result in optimum system performance.Yamaha’s P3500S amp delivers 350 watts RMS per channel at 8 ohms, 450 watts per channel at 4 ohms, and up to 2000 watts bridged at 4 ohms.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Jag är inte helt säker så hoppas nån fler svarar. Ser ut att vara bra grejer! Från mixern kopplar du med vanlig XLR till input på slutsteget. Använd sen speakon till subbarna. Nu är frågan om de har nån ”out” där du kopplar vidare till topparna? Verkar ju även finnas möjlighet att koppla fler högtalare direkt från steget? Här kommer dock osäkerheten in i vilket läge de ska stå på. 

Redigerat av slejnard
Vidare till
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...