Jump to content
Annons

Yo, vv. säg mig vad tycks om min ny freestyle >>text<< "This Blonde is Hot" HipHop RnB/soft Trap(?)


Recommended Posts

Hej, har nyss gjort a freestyle, det är bara one-take, kvalitee på rösten suger helt enkelt, då jag har inspelat på min telefon med snabba fx, behöver mest feedback om intonation är just bra, alla grader kritik är välkommen, ju mer negativt desto bättre och mer engagerande från mig att utveckla min intonation. Texten att bearbeta lite och sedan kan köra sången igen några takes och ladda på min Spotify bästaaaaa.

Beat från Beatstars.com

Trevlig sommar sista dagarna av värmen.

Posłuchaj utworu This blonde is hot❤️ Freestyle in Millennium Bank Gdańsk wykonawcy Emedee w serwisie #SoundCloud

https://on.soundcloud.com/HE82z

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

HipHop RnB/soft Trap är inte en genre jag lyssnar på, så jag vet egentligen inte vad som är bra eller mindre bra. Jag vet faktiskt inte ett skit.
 

Men jag reagerar på att din sång är väldigt staccato-aktig, vilket gör det mycket svårt att höra vad du sjunger (vilket ju är en av de viktigaste aspekterna av en låt). Få lite mer flyt, så lyfter du låten.

Annars gillar jag attityden du har i låten. Någon slags självsäker-ödmjukt-kaxig-positivism.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa Jonatan Lundin:

HipHop RnB/soft Trap är inte en genre jag lyssnar på, så jag vet egentligen inte vad som är bra eller mindre bra. Jag vet faktiskt inte ett skit.
 

Men jag reagerar på att din sång är väldigt staccato-aktig, vilket gör det mycket svårt att höra vad du sjunger (vilket ju är en av de viktigaste aspekterna av en låt). Få lite mer flyt, så lyfter du låten.

Annars gillar jag attityden du har i låten. Någon slags självsäker-ödmjukt-kaxig-positivism.

Och, du gissat rätt, jag tror jag har några av de traits. Kanske? Måste minnas och se över, tack!

PS det är bara en draft och helt freestylad ska korrigera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Quote

alla grader kritik är välkommen, ju mer negativt desto bättre

Det låter inte bra alls, tyvärr. Du låter osäker, svamlar, nästan icke-existerande  intonation och låten är oinspirerande att lyssna på. Vad är det med alla dessa "yeah yeah whop whop dis dis"? Jag får inget sammanhang av texten då jag enbart kan klura ut några av raderna vilka nämner att gå till banken, få en massa kontanter och att någon är het. Öva, öva och åter öva.

Du får en ortgrabb av fem ortgrabbar.

Redigerat av punkrockdude
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...